وزارت کشور پیگیر انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی می گردد

به گزارش سبزا، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان اینکه برای انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی پیگیری می کنیم، گفت: از 31 استان کشور 31 شهرستان کم برخوردار انتخاب و مورد حمایت طرح های ویژه قرار می گیرند.

وزارت کشور پیگیر انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی می گردد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، بابک دین پرست عصر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی گفت: اگر خوب به بخشی از مسائل موجود نگاه کنیم متوجه می شویم بخش زیادی از مسائل به خود ما برمی گردد و هرکسی با توجه به مسئولیت و جایگاهی که دارد می تواند خدمت کند.

وی با بیان اینکه مسئولان ادارات در استانها باید برای برطرف مسائل مربوطه خود مکرر به وزارت خانه مربوطه مراجعه تا دست خالی برنگردند، اضافه کرد: در کشوری زندگی می کنیم که 80 درصد کارها به وسیله پیگیری ها رقم می خورد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: استان خراسان جنوبی اولین سفری است که متفاوت از دیگر استانها است زیرا قرار است در این سفر با توجه به دوستی هایی که با استاندار داریم، پایلوت وپیگیر مسائل خراسان جنوبی باشیم و هردستگاهی که استاندار فکر می نماید که نمی تواند یاری کند باید مسئولیت را از جایی دیگر دنبال کند.

دین پرست با بیان اینکه مصوبات سفر به خراسان جنوبی برای بعضی از موارد پیگیر مجوز و مکاتبات لازم خواهیم بود، اضافه کرد:گزارش عملکرد بانکهای استان خراسان جنوبی باید هرچه زودتر به دست مان برسد .

کویر تایر شرکتی پویا در شرق کشور

وی با اشاره به مصوبات بازدیدهای برنامه های امروز صبح در خوسف و بیرجند گفت: در مورد مسائل طرح فولاد شهرستان خوسف چند درخواست مطرح و قرار است درخواسیت های خود را کتبا اعلام نمایند وبرای نیروگاه خورشیدی در این شهرستان هم تضمین خرید برق تولیدی در استان مجوز صادر می گردد و مستندات آن باید در اختیار ما قرار گیرد .

دین پرست کویر تایر را شرکتی پویا در شرق کشور دانست و اضافه کرد: با توجه به دو مشکل این شرکت از جمله تامین مواد اولیه و بدهی 130 میلیارد تومانی مقرر شد مکاتبات لازم انجام گردد و در مواقعی که شرایط کشور خاص است نباید زیاد خورد گیری نموده بلکه باید مسائل وگره ها را پیدا کنیم.

وی بیان داشت: انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان جنوبی و موضوع سرمایه گذار این امر حتما آنالیز خواهد شد زیرا موضوعی بسیارمهم است و توافق هایی وزیر کشور با وزارت امور خارجه مبنی بر کارگروه مشترک تضمین سند راهبردی برای راهنمایی برنامه قرار است داشته باشیم.

شناسایی 301 طرح در کشور با سرمایه گذاری 92 هزار میلیارد تومان برای افتتاح در دهه فجر

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: برای دهه فجر سال جاری 301 طرح در کشور با سرمایه گذاری 92هزار میلیارد تومان شناسایی کردیم که سهم خراسان جنوبی از این میزان 10 پروژه با هزار و124 میلیارد تومان است که باید مدیران مربوطه پیگیری لازم را داشته باشند .

دین پرست با بیان اینکه یکی از موارد بسیارمهم طرح آمایش سرزمینی است هرچند که آخرین وضعیت اجرایی این قانون رضایت بخش نیست اضافه کرد: زیرا همه حرف می زنیم وامیدواریم شاهد اسناد توسعه ای استانها باشیم واز 31 استان کشور 31 شهر محروم و کمتر توسعه یافته براساس مصوبه هیات وزیران انتخاب تا در قالب طرح های ویژه مورد توسعه قرار گیرد که طبق نظر استان خراسان جنوبی از این استان شهرستان نهبندان معرفی شده است.

شاخص نرخ بیکاری سال گذشته در کشور 12.1

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مهم در استان خراسان جنوبی در بخش معدن است و اگر به این بخش به درستی نگاه نگردد گناه بزرگی نموده اید، گفت: امیدواریم شورای استان به بخش معادن بیشتر توجه کند زیرا ظرفیت خوبی این استان دارد .

دین پرست اضافه کرد: 11هزار و 452 طرح صنعتی که بالای 60 درصد پیشرفت داشتند معرفی که از این تعداد 62 طرح در استان خراسان جنوبی بوده و سال گذشته این هدف گذاری شده و امیدواریم بتوانیم 6 هزار واحد صنعتی معدنی را به انتها برسانیم که خراسان جنوبی سهمیه آن 16 طرح بوده و تاکنون 5 هزار و67 واحد به انتها رسیده و 32 واحد برای استان بوده است.

وی بیان داشت: شاخص نرخ بیکاری در کشور 12.1 در سال گذشته بود که براین اساس نرخ بیکاری در استان خراسان جنوبی 8دهم درصد نرخ بیکاری افزایش داشت.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 503

به "وزارت کشور پیگیر انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت کشور پیگیر انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید