پترا یعنی صخره (

به گزارش سبزا، شهر پترا با آن ستون های بلند تراشیده شده با سرستون ها و طاق های بی نظیر ، بیشتر شما را به یاد روم و یونان می اندازد تا بنایی در کشور اردن.

پترا یعنی صخره (

پترا به زبان رومی یعنی صخره. اولین بار عیسی مسیح این نام را برای یکی از حواریون به نام شمعون گذاشت، که در کتاب های مقدس به نام پطرس از آن یاد شده. آیا می توان تصور کرد روزی شهری کامل را ببینیم که تماماً در دل صخره سخت، در کوهی عظیم، با تخته سنگ هایی به رنگ بی نظیر گل سرخِ نورسیده، یعنی تقریباً صورتی، تراشیده شده باشد.

شهر پترا در 262 کیلومتریِ جنوب اردن واقع شده است. در سده 4 قبل از میلاد، در زمان تمدن نَبَطی ها، این شهر در دل صخره ها بنا شد و به دلیل سرخ رنگ بودنش به نام المدینهالوردیه معروف شد. این تمدن، از اعراب شمال جزیره به شمار می فرایند، از دولت های کهن آن. در کتابی که درسال 1978 میلادی چاپ شد، در خصوص این بنا سخن به میان آمده است.

پترا شهری خاص

شهر پترا، پایتخت نبطی ها، حلقه اتصالی بین تمدن بین النهرین و سرزمین شام و مصر بوده است. شاید به همین دلیل است که معماری این بنا در ظاهر شبیه به معماری رومیان است. آن ستون های بلند تراشیده شده با سرستون ها و طاق ها، بیشتر شما را به یاد روم و یونان می اندازد تا بنایی در کشور اردن. از سویی نام پترا نیز به همین شکل تغییر یافته، چرا که نام اصلی شهر پترا سلع بود و بعد رومیان آن را به زبان خود petra نامیدند.

شهر پترا در لیست عجایب هفت گانه دنیااست که عده ای حتی ساخت آن را کار موجودات فرازمینی می دانند. تا جایی که می گویند شب ها سروصداهای عجیب از آن شنیده می گردد. اهالی، توریست ها را رهنمون می شوند که در شب به هیچ وجه برای بازدید از این مکان نفرایند! چراکه اعتقادشان این است که شهر به تسخیر جن ها در آمده. شاید همین داستان هااست که پترا را جزء یکی از بی نظیرترین جاذبه های تاریخی نموده است.

از شما دعوت می گردد به ویدئوی زیبایی که در خبرنگاران، از این شهر تهیه شده توجه فرمایید:

به طور حتم مطالب زیر برای تان جذاب خواهد بود:

گردشی در مزه های افطار

اینجا پایتخت، بام لند تهران

من و قلعه رودخان و خاطره سازی

دَرِ کاروانسرای تی تی همواره باز است

برای خواندن مطالب مرتبط به گردشگری به خبرنگاران در همین صفحه سر بزنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 712

به "پترا یعنی صخره (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پترا یعنی صخره ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید