پروتکل های بهداشتی با خواهش و تمنا رعایت نمی گردد

به گزارش سبزا، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: به نظر می رسد مسائل پیشگیرانه و پروتکل ها باید به صورت جدی اجرا شده و در صورت عدم اجرا با جرائم سنگین روبه رو گردد و با خواهش و تمنا کاری پیش نمی رود.

پروتکل های بهداشتی با خواهش و تمنا رعایت نمی گردد

به گزارش خبرنگاران، نادر توکلی در تبادل نظر با فارس در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به فصل پاییز و حرکت به سمت فصل زمستان برنامه ای برای مدیریت بیماری در استان تهران دارید؟، گفت:اصل قضیه، موضوع پیشگیری است که آن نیز دست ما نیست. ما فقط باید یاری کنیم تا فرایند های ترخیص بیماران تسریع گردد و تأمین دارو و تجهیزات را انجام دهیم و خوشبختانه کمبودی نداریم.

وی اضافه نمود: به نظر می رسد مسائل پیشگیرانه و پروتکل ها باید به صورت جدی اجرا شده و در صورت عدم اجرا با جرائم سنگین روبه رو گردد و با خواهش و تمنا کاری پیش نمی رود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در پاسخ به این پرسش که چرا در بعضی مراکز جامع سلامت از بیماران مشکوک به کرونا تست گرفته نمی گردد؟، اظهار داشت: در شرایط اپیدمی که سطح آلودگی و ابتلا خیلی زیاد است، پروتکل ها به سمت بیمارانی است که بیماری زمینه ای دارند و درمان آنها اهمیت پیدا می نماید.

توکلی توضیح داد:البته این به معنی آن نیست که بیماران دیگر اهمیتی ندارند، اما تشخیص بیماری که منجر به عارضه می گردد، به سمت روش های تشخیصی مانند سی تی اسکن می رود،

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اضافه نمود: بنابراین بیماران کم علامت یا بدون علامت و بدون بیماری زمینه ای به فرض اینکه تست آنها هم مثبت باشد، مراقبت در منزل و خودمراقبتی به آنها توصیه می گردد و اینکه خود را در منزل قرنطینه نمایند، سر کار نروند و وسایل حفاظت فردی را استفاده نموده و مسائل پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به انواع بیماران کرونایی، اظهار داشت: ما سه تیپ بیمار کرونایی داریم؛ یک بیمارانی که علامت ندارند و تست آنها مثبت است. این بیماران آلوده به ویروس هستند اما بیماری ندارند.

توکلی متذکر شد:حالت دوم، افرادی که حالت خفیف و متوسط دارند و سومین حالت، بیمارانی است که درگیری شدید ریوی دارند، تنگی نفس و تب غیرقابل کنترل دارند.گروه اول و دوم احتیاج به بستری ندارند و باید به خودمراقبتی در منزل بپردازند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1174

به "پروتکل های بهداشتی با خواهش و تمنا رعایت نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل های بهداشتی با خواهش و تمنا رعایت نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید