چگونه با نورپردازی فضای آشپزخانه را تغییر دهیم؟

به گزارش سبزا، آشپزخانه و تغییر دکوراسیون آن امروزه امری مهم و مورد توجه است تا جایی که به میزان فضاهایی مانند نشیمن و اتاق ها باید برای چیدمان و فضای آن وقت و هزینه صرف کرد. از آنجایی که اغلب آشپزخانه ها در آپارتمان های امروزی فضایی کوچک و محدود دارند، تغییر فضا با نورپردازی انتخاب منطقی تر و شیک تر از تغییر دکوراسیون است. یکی از مزیت هایی که نورپردازی آشپزخانه مدرن دارد، این است که با هزینه کمتر می توان تغییراتی خاص را در آشپزخانه ایجاد کرد. در حقیقت استفاده از جدیدترین ایده های نورپردازی آشپزخانه مدرن باعث می گردد که آشپزخانه ای خاص و منحصر به فرد داشته باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که نورپردازی مدرن آشپزخانه چیست و چگونه می توانید فضایی متفاوت با نورپردازی خاص ایجاد کنید.

چگونه با نورپردازی فضای آشپزخانه را تغییر دهیم؟

نورپردازی مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه نورپردازی آشپزخانه با فضای مدرن خانه شما هماهنگی داشته باشد، باید ابتدا ویژگی های نورپردازی مدرن در دکوراسیون را بشناسید. نورپردازی مدرن انواع متفاوتی دارد که شامل نورپردازی یکنواخت و ملایم، نورپردازی متمرکز و نورپردازی مخفی است. انتخاب یک یا چند مدل از این سبک های نورپردازی در آشپزخانه، به سلیقه و محدودیت فضای خانه شما بستگی دارد.

اما ویژگی مشترکی که در همه این نورپردازی ها وجود دارد، این است که، این سبک از نورپردازی باید علاوه بر ایجاد جذابیت بصری، ویژگی های سبک مدرن یعنی سادگی، مینیمال بودن و پرهیز از آشفتگی و شلوغی را داشته باشند. مقدار کم یا زیاد بودن نور در آشپزخانه و حتی انتخاب لوازم نورپردازی مورد احتیاج در آشپزخانه مدرن، باید با در نظر گرفتن عواملی چون رنگ کابینت، مدل آشپزخانه (جزیره ای، متمرکز و...) و حتی با توجه به یراق کابینت انتخاب گردد.

برترین ایده های نورپردازی آشپزخانه مدرن را بخوانید

بعد از اینکه دانش کلی درباره آشپزخانه سبک مدرن و نحوه نورپردازی آن به دست آوردید، باید با توجه به فضای آشپزخانه خود، ایده هایی را برای نورپردازی انتخاب کنید. نباید فراموش کنید که این ایده ها می تواند به ایده هایی که خودتان با توجه به فضای آشپزخانه دارید ترکیب گردد و یک نورپردازی با مدل شگفت انگیز را رقم بزند.

نورپردازی بالای کابینت ها در آشپزخانه؛ از فضاهای دست نیافتنی فرصت بسازید!

همانطور که گفتیم مهم ترین ویژگی برای دکوراسیون مدرن، سادگی و کم کردن جزییات در فضا است. نورپردازی کابینت به صورت مخفی در فضای بالای کابینت ها به شما یاری می نماید تا بدون ایجاد جزییات اضافی، یک نورپردازی مدرن برای این فضا ایجاد کنید. استفاده از چراغ های خطی و نورهای مخفی در رنگ های مختلف در فضای بالای کابینت ها باعث می گردد که علاوه بر اینکه فضای آشپزخانه بزرگتر دیده می گردد، به نمای آشپزخانه نیز لطمه ای وارد نگردد.

پیشنهاد ما این است که در این فضا، از ترکیب نور زرد و سفید بهره ببرید. این رنگ ها به ویژه برای آشپزخانه های بدون پنجره، نور طبیعی را در فضا تداعی می نمایند و آشپزخانه مدرن خانه شما را دلبازتر جلوه خواهند داد.

اگر فاصله کابینت و سقف کم است، از نورپردازی خطی زیر اپن بهره ببرید.

استفاده از لوستر مدرن بالای اپن آشپزخانه؛ یک انتخاب شیک برای خانه مدرن

اولین نمایی که در آشپزخانه به چشم می آید، دکوراسیون اپن آشپزخانه است. برای نورپردازی این بخش و ایجاد دید بهتر برای آن، می توانید از لوسترهای مدرن آویز و خطی، یا لامپ های تکی مدرن با تقارن خاص بهره ببرید. این لوسترها بیشتر کاربرد دکوری دارند. بنابراین می توانید تنها در موقعیت های خاص مانند مهمانی و عکاسی از نور آن بهره ببرید.

اگر امکان استفاده از لوستر را ندارید، چراغ های رومیزی مدرن می توانند به صورت متقارن در دو طرف اپن آشپزخانه قرار بگیرند و بخشی از وظیفه نورپردازی مدرن آشپزخانه را ایفا نمایند. اگر نگران سیم های برق این چراغ ها هستید، می توانید ازپریز توکار کابینتبهره ببرید تا نمای آشپزخانه دچار اختلال نگردد.

نورپردازی بالای سینک؛ شیک و کاربردی

یکی از مهم ترین بخش های نورپردازی آشپزخانه مدرن، استفاده از نور در بخش های مهم آشپزخانه است. در حقیقت نورپردازی در فضاهای مهم باعث می گردد تا دید آشپزخانه زیباتر به نظر برسد. محدوده سینک ظرفشویی یکی از این فضاهای کلیدی است. استفاده از چراغ های تکی ال ای دی یا چراغ های خطی باعث می گردد تا این بخش از آشپزخانه به فضایی دلنشین، مدرن و زیبا تبدیل گردد.

نورپردازی داخل کابینت؛ یک تیر و چند نشان

ایجاد فضای مدرن در آشپزخانه تنها برای زیبایی نما نیست. بلکه بهینه کردن نور در آشپزخانه یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که بعد از نورپردازی مهم در آشپزخانه ایجاد می گردد. نورپردازی داخل کابینت نیز یکی از این روش های مدرن سازی نور در آشپزخانه است. با این کار هم آشپزخانه شما ماهیت و هویتی مدرن پیدا می نماید و هم می توانید از مزیت های این روش نورپردازی در زندگی روزمره بهره ببرید.

برای نورپردازی کابینت به طور معمول از ال ای دی های خطی ظریف در داخل کابینت استفاده می نمایند. این چراغ ها به یک سنسور متصل هستند. وظیفه سنسورها تشخیص زمان باز و بسته شدن درب کابینت است. به این ترتیب با باز کردن درب کابینت، چراغ داخل کابینت روشن خواهد شد و بعد از اینکه درب را ببندید، سنسور دستور قطع برق را خواهد داد.

این روش نورپردازی مدرن یکی از جدیدترین مدل های نورپردازی در آشپزخانه است که زیبایی این فضا را چندبرابر خواهد نمود.

انتخاب برترین لوازم نورپردازی کابینت؛ آشپزخانه مدرن با نورپردازی حرفه ای

برای اینکه آشپزخانه ای مدرن، زیبا و منحصر به فرد داشته باشید، باید از تجهیزات نورپردازی کابینت خاص و با کیفیت بهره ببرید. ما به شما خرید از تجهیز یراق را پیشنهاد می کنیم. در این فروشگاه اینترنتی می توانید با خرید برترین لوازم نورپردازی کابینت و انواع یراق آلات، فضایی مدرن و زیبا بسازید. برای مشاهده فهرست کامل محصولات به سایت تجهیز یراق مشاهده کنید.

م. خ

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1859

به "چگونه با نورپردازی فضای آشپزخانه را تغییر دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با نورپردازی فضای آشپزخانه را تغییر دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید