چین با قطعی برق خداحافظی کرد!

به گزارش سبزا، آیا می توان مشکل قطعی برق را در مدت چند ثانیه برطرف کرد؟ به نظر می رسد چنین چیزی امکان پذیر است.

چین با قطعی برق خداحافظی کرد!

به گزارش خبرنگاران، بر اساس مقاله ای که از طریق South China Morning Post (SCMP) منتشر شده است، شرکت دولتی شبکه برق چین به تازگی یک سیستم هوش مصنوعی نو را معرفی کرده است که مسائل برق را تنها در مدت سه ثانیه رفع می نماید. این فرایند قبلاً شش تا 10 ساعت طول می کشید.

سیستم برق کارآمد و قدرتمند نو، در حال حاضر در همه مکان ها عملیاتی نیست. این سیستم به مدت یک ماه در Qitailu مورد آزمایش قرار گرفت؛ یک جامعه مسکونی با بیش از 200 خانواده واقع در ارومچی در منطقه سین کیانگ. شبکه برق نو دارای حسگر های متعددی است که هر کدام مغز جداگانه ای دارند. این مغز ها می توانند به طور مستقل کارآمدترین و بادوام ترین راستا های منبع تغذیه را انتخاب کنند. این کار به هیچ عنوان به دخالت انسان نیاز ندارد و می تواند به طور قابل توجهی سرعت تمام فعالیت های مرتبط با شبکه را افزایش دهد.

این سیستم هوش مصنوعی به گونه ای طراحی شده است که در صورت بروز هر گونه نقص، عملکرد خود ترمیمی از جمله مکان یابی اتوماتیک خطا، جداسازی خطا و بازیابی نیرو را فوراً آغاز کند. یک مهندس ارشد که در دفتر مرکزی شرکت دولتی شبکه چین در پکن کار می نماید، می گوید: در یک جامعه مسکونی، شبکه به تعداد زیادی از کاربران نهایی متصل می شود. محیط کاملا پیچیده است. انواع مختلفی از مسائل ممکن است رخ دهد. بسیاری از مسائل باید به صورت دستی شناسایی و رفع شوند. کارمندان شبکه برق چین از کارآمدترین متخصصین جهان هستند. اما وقتی این اتفاق می افتد، هنوز ساعت ها طول می کشد تا مشکل رفع شود.

او همچنین توضیح داد که چگونه هوش مصنوعی نسبت به اپراتور های کامپیوتری و انسانی می تواند بهتر عمل می نماید: هنگامی که خاموشی رخ می دهد، کامپیوتر های مدیریت شبکه برق معمولی تعداد زیادی کد خطا صادر می کنند. سپس یک اپراتور انسانی با بررسی این کد ها راه حلی برای رفع خاموشی پیدا می نماید. این فرایند بسیار وقت گیری خواهد بود. هوش مصنوعی از پردازش زبان طبیعی برای انجام این کار استفاده می نماید و می تواند با درک پیام خطا، بسیار سریع تر این مشکل را رفع کند.

هوش مصنوعی شبکه برق مانند تمام الگوریتم های هوش مصنوعی با جمع آوری اندازه قابل توجهی از داده های تولید شده از طریق حسگر ها اقدام به رفع کردن خاموشی ها می نماید. این سرویس به زودی در سراسری چین و حتی در کوچکترین منطقه ها این کشور در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: interestingengineering

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2053

به "چین با قطعی برق خداحافظی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین با قطعی برق خداحافظی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید