کارشناس عراقی: بغداد زیر فشار آمریکاست تا روابط با ایران را کاهش دهد

به گزارش سبزا، شبکه تلوزیونی الجزیره به نقل از رئیس مرکز توسعه رسانه های عراق آورده است آمریکا در مقطع اخیر با تشدید فشار خود بر عراق خواستار دشمنی بغداد با ایران و قطع نفوذ ایرانی ها شده است.

کارشناس عراقی: بغداد زیر فشار آمریکاست تا روابط با ایران را کاهش دهد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عدنان السراج رئیس مرکز توسعه رسانه های عراق تاکید نمود، عراقی ها نمی توانند طبق خواسته آمریکا با ایران خصومت داشته باشند.

السراج در گفت وگو با برنامه ماوراء الخبر شبکه تلویزیونی الجزیره تاکید نمود: دولت آمریکا شامل رئیس جمهور، وازرت خارجه و سفارتخانه این کشور در بغداد بر عراق فشار می آورد تا نفوذ ایران در عراق قطع گردد و این را شرط یاری به عراق برای برون رفت از بحرانی که با آن روبه روست مشخص نموده است.

وی اضافه کرد: اگرچه تهران هم می خواهد دولتی در بغداد روی کار آید که جهت گیری مولفه های آن با منافع ایرانی مطابقت داشته باشد، اما فشارهای آمریکا تهدیدهایی را هم در برمی گیرد. برای مثال مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب به یک زبان محبت آمیز با برهم صالح رئیس جمهور عراق صحبت نکرد که نشان دهد واشنگتن در کنار عراق ایستاده است.

رئیس خبرگزاری مرکزی عراق تاکید نمود: واشنگتن از بغداد می خواهد با ایران دشمن گردد، در حالی که عراقی ها ایرانی ها را دشمن خودشان نمی دانند و فقط می خواهند هیچ طرفی در امور داخلی آنها دخالت نکند.

السراج توضیح داد: این آمریکا بود که عراق را در سال 2003 اشغال کرد، یک حاکم آمریکایی برای عراق مشخص کرد و نهادهای دولتی و سرنوشت این کشور را به دست گرفت. مقامات آمریکایی تا همین حال حاضر بدون اجازه و هماهنگی قبلی وارد عراق می شوند، گویی عراق یک مستعمره آمریکایی است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 629

به "کارشناس عراقی: بغداد زیر فشار آمریکاست تا روابط با ایران را کاهش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس عراقی: بغداد زیر فشار آمریکاست تا روابط با ایران را کاهش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید