کانادا در فروش سلاح به رژیم سعودی رکورد زد

به گزارش سبزا، رسانه ها گزارش داده اند میزان فروش سلاح از سوی کانادا به عربستان سعودی در سال 2019 میلادی رکورد زده است.

کانادا در فروش سلاح به رژیم سعودی رکورد زد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کانادا رکورد فروش تسلیحات به رژیم آل سعود را در سال 2019 با با وجود انتقاد شدید از سوابق ضعیف حقوق بشر این رژیم شکست.

به گزارش روزنامه گاردین به نقل از روزنامه گلوب اند میل آمارهای تازه منتشر شده نشان می دهد که کانادا در سال 2019 تجهیزات نظامی به ارزش 2.2 میلیارد دلار آمریکا به عربستان سعودی فروخته که بیش از دو برابر کل سال گذشته بود. بیشترین میزان صادرات تجهیزات جنگی مربوط به فروش خودروهای زرهی سبک در معامله ای به ارزش 14.8 میلیارد دلار بود.

این معامله به رغم تحریم صدور مجوزهای صادراتی علیه این کشور پس از کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی و مرگ غیرنظامیان یمنی انجام شده است. کانادا همچنین بیش از 30 قبضه توپخانه کالیبر عظیم و 152 قبضه مسلسل سنگین را به عربستان سعودی صادر کرد.

بر اساس این گزارش، قرارداد تسلیحاتی چند میلیارد دلاری با دولت سعودی در سال 2014 و در زمان دولت قبلی محافظه کار کانادا شکل گرفت ودر زمان دولت لیبرال کنونی نیز ادامه یافته است. این قرارداد در زمان امضا، عظیمترین توافق صادراتی کانادا به حساب می آمد و این کشور را به دومین صادر کننده سلاح به خاورمیانه مبدل کرد.

این در حالی است که گروه های حقوق بشری، دانشگاهیان و مشاوران سیاسی مدتهاست که از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا خواسته اند این توافق نظامی را لغو کند اما دولت لیبرال مدعی است که در صورت لغو این قرارداد، کانادا میلیاردها دلار ضرر می نماید.

عربستان در راس یک ائتلاف عربی که امارات متحده عربی ، بحرین و سودان در آن مشارکت داشتند تحت حمایت آمریکا در ششم فروردین سال 1394 تجاوز نظامی خود به کشور یمن را شروع کرد اما جنگ در این مدت هیچ دستاوردی جز تخریب کشور یمن و کشتار هزاران یمنی نداشته است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 912

به "کانادا در فروش سلاح به رژیم سعودی رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا در فروش سلاح به رژیم سعودی رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید