کره شمالی واشنگتن و سئول را به جنگ طلبی متهم کرد

به گزارش سبزا، رسانه وابسته به دولت کره شمالی روز سه شنبه همسایه جنوبی خود و آمریکا را به اقدامات تحریک کننده و جنگ طلبی متهم کرد.

کره شمالی واشنگتن و سئول را به جنگ طلبی متهم کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کره شمالی روز سه شنبه از آمریکا و کره جنوبی به دلیل انجام رزمایش هوایی مشترک در هفته گذشته انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس روزنامه دولتی یوریمینزوکری که به طور معمول دیدگاههای دولت کره شمالی را منتشر میکند، روز سه شنبه نوشت که رزمایش مشترک انجام شده بین سئول و واشنگتن تب جنگ را در بحبوحه ویروس کرونا شعله ور میکند.

این نشریه نوشت: ارتش کره جنوبی به طور مرتب در حال انجام رزمایش از جمله تمرینهای هوایی و زمینی است.

این روزنامه در ادامه به رزمایش هوایی همسایه جنوبی خود با آمریکا که هفته گذشته با شرکت جنگندههای اف-15 واف-16 ارتش کره و جنگندههای اف-16 آمریکا برگزار شد، اشاره کرد.

این نشریه نوشت: این اقدامات نوعی بی احتیاطی و تحریک آمیز برای جنگ با ماست. این تمرین نوعی پنهانکاری برای جنگ است.

وزیر دفاع کره جنوبی نیز با دفاع از برگزاری این رزمایش، آن را به دلیل تحرکات اخیر کره شمالی لازم برشمرد.

این در حالی است که غیبت چند روزه رهبر کره شمالی شایعاتی را برانگیخت امامشاور سیاست خارجی رئیس جمهور کره جنوبی با رد این شایعات پیرامون کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، به زنده بودن او اشاره کرد.

چانگ این مون مشاور ارشد سیاست خارجی رئیس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه به شبکه خبری فاکس نیوز گفت که رهبر کره شمالی زنده است و در تفرجگاه خود حضور دارد.

منابع آمریکایی نیز شنبه ادعا کردند برخی تحرکات موشکی و استقرار قطار ویژه رهبر کره شمالی در یک ایستگاه راه آهن نزدیک یکی از اقامتگاه های وی رصد شده است. به نوشته برخی منابع آمریکایی، یک قطار متعلق به رهبره شمالی در ایستگاه راه آهن نزدیک ونسان محل اقامت وی مستقر شده است.

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن نیز روز سه شنبه با بیان اینکه از گزارش ها درباره شرایط جسمانی رهبر کره شمالی اطلاع دارد، گفت با دقت تحولات را رصد می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 915

به "کره شمالی واشنگتن و سئول را به جنگ طلبی متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی واشنگتن و سئول را به جنگ طلبی متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید