کشته شدن سومین معترض در بغداد و تشدید اعتراض ها در ذی قار

به گزارش سبزا، بعضی منابع رسانه ای از کشته شدن سومین معترض عراقی بر اثر جراحت با گلوله گاز اشک آور و تشدید اعتراض ها در استان ذی قار خبر می دهند.

کشته شدن سومین معترض در بغداد و تشدید اعتراض ها در ذی قار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری بدون اشاره به جزئیات، اعلام نمود که سومین معترض عراقی در پی جراحت بر اثر شلیک گلوله گاز اشک آور جان خود را از دست داد.

پایگاه خبری اخبار الان نیز در خبری فوری نوشت که سومین عراقی طی دو روز اخیر در جریان تظاهرات های بغداد و در پی درگیری های شبانه با نیرو های امنیتی عراق کشته شد.

این در حالی است که امروز نیز اعتراض های مردمی عراق به دلیل شرایط بد خدمات رسانی به ویژه در بخش انرژی برق و آب ادامه دارد.

پایگاه خبری الاخباریه نوشت: امروز شماری از تظاهرات کنندگان در استان ذی قار، بعضی جاده ها و ادارات دولتی را بستند.

فاضل الغراوی عضو کمیساریای حقوق بشر نیز طی بیانیه ای از بسته شدن جاده ها و بعضی ادارات دولتی در شهرستان های سوق الشیوخ و الفهود در این استان اطلاع داد.

پایگاه خبری شبکه الرشید نیز تصاویری از این اعتراض ها در ذی قار را منتشر کرد.

یک شنبه شب پیش (26 ژوئیه) در میدان های الطیران و التحریر بغداد، یک درگیری میان نیرو های پلیس ضدشورش و تظاهرات کنندگان روی داد و طی آن دو معترض عراقی به ضرب گلوله کشته و چندین نفر زخمی شدند.

انتشار خبر کشته شدن این معترضان با انتقاد شدید گروه های سیاسی و مردم عراق همراه شد و خواهان تحقیق شفاف و صریح دولت درباره این حادثه شدند. پس از آن مصطفی الکاظمی دستور فوری تحقیق درباره این حادثه را صادر کرد.

چند روزی است که ساکنان بعضی استان های عراق از جمله بغداد و نجف اشرف در اعتراض به شرایط بد خدمات رسانی و اوضاع معیشتی نامساعد خود بار دیگر به خیابان ها آمده اند و خواهان برکناری شماری از مسئولان و یافتن راه چاره هایی برای حل مسائل انبار شده طی چندین سال گذشته در کشور هستند.

تظاهرات کنندگان در استان نجف اشرف، روز شنبه (25 ژوئیه) در اعتراض به قطعی های مکرر برق همزمان با افزایش دمای هوا و ناکارآمدی وزارت برق در تامین برق مورد احتیاج شهروندان، تظاهرات کردند و جاده منتهی به فرودگاه بین المللی نجف اشرف را بستند و تهدید کردند که در صورت عدم پاسخگویی مقامات مسئول به این مطالبه، بر شدت اعتراض های خود خواهند اضافه نمود.

استان های مرکزی و جنوبی عراق که از اول اکتبر 2019 شاهد اعتراض مردمی علیه به فساد، بیکاری و نقصان خدمات عمومی به شکل تظاهرات، راه پیمایی، تحصن و اعتصاب بود و همین تظاهرات ها موجب شد تا عادل عبدالمهدی نخست وزیر برای مهار اعتراضات و منافع ملی استعفا کند و در نهایت پس از کش وقوس های متعدد، مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید سوگند یاد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1087

به "کشته شدن سومین معترض در بغداد و تشدید اعتراض ها در ذی قار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن سومین معترض در بغداد و تشدید اعتراض ها در ذی قار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید