گنجایش اعلام گردیده آزادی به ای ف سی: 78116 نفر

به گزارش سبزا، طبق قانون ای اف سی باید مسالهSAFE CAPACITY(ایمنی ظرفیت) در استادیوم های محل برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا اعمال گردد.

گنجایش اعلام گردیده آزادی به ای ف سی: 78116 نفر

به گزارش خبرنگاران ، پرسپولیس در شبی به یادماندنی بازگشتی شکوهمندانه مقابل الدحیل داشت و برای دومین سال متوالی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد اما شاید بسیاری انتظار داشتند این بازی بزرگ در استادیوم پر از تماشاگر برگزار گردد.

شاید بالا رفتن قیمت بلیت ،انجام بازی در ساعت 18:30 دقیقه در روز میانه هفته و تعطیلات آخر تابستان که بسیاری از مردم در سفر بسر می بردند،باعث شد استادیوم آزادی در روز بازی بزرگ با الدحیل پر نگردد اما استقبال 70 هزار نفری طرفداران پرسپولیس از نبرد تیم محبوب شان هم قابل ستایش و فوق العاده بود.این را می شد از عکس های یادگاری و سلفی که اعضای تیم الدحیل در بدو ورود به زمین مسابقه می گرفتند به وضوح لمس کرد.

در پانزده دقیقه پایانی مسابقه مطابق معمول دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا تعداد جمعیت جاضر در استادیوم از طریق ناظر بازی اعلام شد و گوینده استادیوم گفت 71132 نفر در استادیوم حاضر هستند که این عدد بر اساس بلیت فروشی دقیق اعلام می گردد.

لازم به ذکر است بعد از جایگاه گذاری کلیه سکوهای استادیوم آزادی،فدراسیون فوتبال گنجایش این استادیوم را 78116 نفر به ای اف سی اعلام نموده است و طبق قانون نمی توان خیلی بیشتر از این عدد بلیت فروخت.

البته طبیعی است که مثلا با حضور 80 تا 85 هزار نفر در استادیوم شرایط سکوها بهم نمی ریزد اما طبق قانون ای اف سی باید مسالهSAFE CAPACITY(ایمنی ظرفیت)در استادیوم های محل برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا اعمال گردد.این یعنی که شرایطی روی سکوها وجود داشته باشد تا در صورت بروز خطراتی مثل آتش سوزی، زلزله و ... سکوها خیلی سریع تخلیه گردد و فجایع انسانی مثل آنچه در بازی 5 فروردین ماه سال 84 در دیدار ایران - ژاپن رخ داد،اتفاق نیفتد.

در واقع طبق این قانون در بازی های لیگ قهرمانان آسیا نباید هیچ تماشاگری در راهروها و کریدروهای منتهی به خروجی ها حاضر باشند تا در مواقع خروج اضطراری تماشاگران به راحتی استادیوم را تخلیه نمایند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 49

به "گنجایش اعلام گردیده آزادی به ای ف سی: 78116 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجایش اعلام گردیده آزادی به ای ف سی: 78116 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید