یک ایمپلنت کوچک و سریع که می تواند باعث کاهش وزن گردد

به گزارش سبزا، با افزایش مقدار چاقی، جستجو در مداخلات خلاقانه بیشتر از همواره موثر است. بر اساس یک مقاله اخیر، یک ایمپلنت کوچک و بدون باتری می تواند امید تازه ای به افراد چاق بدهد.

یک ایمپلنت کوچک و سریع که می تواند باعث کاهش وزن گردد

چاقی یک نگرانی رو به رشد است. امروزه، کارشناسان بیش از یک سوم مردم استان متحده آمریکا را به عنوان افراد چاق دسته بندی کردند.

در سراسر دنیا، حدود 4 میلیون نفر در سال 2015، تنها به دلیل شرایط مرتبط با یک شاخص توده بدنی بالا (BMI) فوت کردند.

این فرایند نگران نماینده به این معنی است که دانشمندان بر روی درک علل، عوامل خطر و پیغامدهای چاقی تمرکز دارند.

دلیل آن که چرا چاقی در افراد خاصی ایجاد می گردد و نه دیگران، چند جانبه است که شامل عوامل ژنتیکی، هورمونی و روانی می گردد.

با این وجود، دلیل مستقیم وزن بیش از حد، مصرف کالری بیشتر از احتیاج بدن است. بعضی از دانشمندان در حال کوشش برای پیدا کردن راه هایی برای فریب دادن مغز به مصرف مواد غذایی کمتری هستند.

تکنولوژی نو ایمپلنت

به تازگی، محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، یک تکنولوژی پیشرفته پیشگام را آزمایش کردند.

دانشمندان یک دستگاه کوچک و قابل کاشت طراحی نموده اند که می تواند فشار گرسنگی را کاهش دهد و به مردم یاری کند وزن خود را کم نمایند.

این دستگاه که کمتر از 1 سانتیمتر طول دارد، می تواند به راحتی و بدون درد کاشته گردد.

با تشکیل یک نانوژنراتور انعطاف پذیر، پالس های کوچک الکتریکی را به وسیله عصب واگ ارسال می نماید که پیغام های بین معده و مغز را رد و بدل می نماید.

این تحریک خفیف، مغز را متقاعد می نماید که معده پر است و احساس گرسنگی را کاهش می دهد.

بعلاوه دستگاه به یک باتری یا شارژر احتیاج ندارد. در عوض، قدرتش را از حرکت معده در طول پرستالیزا می گیرد.

از آنجایی که برق این دستگاه به وسیله حرکت معده فراهم می گردد، پس تنها زمانی کار می نماید که ورود غذا موجب حرکت معده گردد؛ این بدان معنی است که دستگاه تنها در زمان دقیق فعال است و سیگنال های آن موثر خواهند بود.

نویسنده Xudong Wang، استاد علوم و مهندسی مواد، شرح می دهد: پالس ها با حرکات معده مرتبط هستند و یک پاسخ طبیعی برای یاری به کنترل مصرف غذا را تقویت می نماید.

برای آزمایش دستگاه، محققان از یک مدل موش استفاده نموده و یافته های خود را در مجله Nature Communications منتشر نموده اند. نتایج آنها نویسندگان را تشویق می نماید، همانطور که شرح می دهند:

ما با موفقیت این استراتژی را بر روی موش نشان دادیم و 38 درصد کاهش وزن را تنها در 15 روز به دست آوردیم، که بیش از همه روش های تحریک الکتریکی فعلی اثرگذار است.

بدون مسائل امنیتی آشکار

مهم این است که این دستگاه در طول مدت 12 هفته آزمایش هنوز در موقعیت صحیح خود قرار داشت. علاوه بر این، هیچ اثرات منفی قابل مقدار گیری بر روی عملکرد کلیه یا کبدی موش و هیچ علامتی از عفونت وجود نداشت.

محققان آزمایشات پس از مداخله را در بسیاری از اندام های حیاتی حیوانات انجام دادند و هیچ اثرات نامطلوبی نیافتند.

هنگامی که ایمپلنت را با سایر دستگاه های دیگر کاهش وزن مقایسه کردند، مزایای متعددی داشت. برای مثال، جراحی بای پس معده، ظرفیت معده را به طور دائم کاهش می دهد، در حالی که ایمپلنت نو کاملا برگشت پذیر است و روش ایمپلنت بسیار ساده تر و بی درد است.

این تنها ایمپلنتی نیست که برای کاهش گرسنگی، عصب واگ را تحریک می نماید. رقیبی وجود دارد به نام Maestro که به وسیله اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است. با این حال، Maestro احتیاج به تعمیر و نگهداری طولانی مدت و حداکثر 3 ساعت شارژ در هر هفته دارد.

اما ایمپلنت نو باتری یا سیم کشی ندارد، همانطور که وانگ شرح می دهد، این دستگاه به طور اتوماتیک به عملکرد بدن ما پاسخ می دهد و زمانی که احتیاج باشد، به فراوری محرک ها می پردازد، بدن ما از همه بهتر می داند.

بعلاوه،Maestro به جای پالس های متناوب فن آوری نو، با استفاده از فرکانس های بالا عصب واگ را کاملا خاموش می نماید. از آنجایی که ایمپلنت نوتر تنها زمانی کار می نماید که احتیاج به آن است، بدن کمتر محتمل است دچار عوارض جانبی گردد.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2059

به "یک ایمپلنت کوچک و سریع که می تواند باعث کاهش وزن گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ایمپلنت کوچک و سریع که می تواند باعث کاهش وزن گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید