یک سبزی ساده ولی پرخاصیت، مصرف این معجزه را فراموش نکنید!

به گزارش سبزا، جعفری برای درمان اختلالات گوارشی، فشار خون بالا، بیماری های قلبی، بیماری های ادراری، دیابت و بیماری های پوستی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

یک سبزی ساده ولی پرخاصیت، مصرف این معجزه را فراموش نکنید!

جعفری یک سبزی پراستفاده در آشپزی ایرانی است. علاوه بر جعفری تازه، از جعفری خشک شده نیز در برخی غذاها استفاده می شود. مصرف مرتب جعفری حتی در مقادیر کم کمک شایانی به سلامتی تان می کند. امروزه مطالعات متعددی بر روی جعفری انجام گرفته است که فواید آن را اثبات می کند. در ادامه این مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با خواص جعفری بیشتر آشنا شوید.

منبعی غنی از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی

جعفری محتوی چندین آنتی اکسیدان فلاونوئیدی است. بخش بزرگی از خواص جعفری در مبارزه با بیماری ها به خاطر وجود این آنتی اکسیدان ها است. این آنتی اکسیدان ها شامل لوتئولین، آپی ژنین، لیکوپن، بتاکاروتن و آلفاکاروتن هستند.

آنتی اکسیدان ها از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد، استرس اکسیداتیو و التهابات، فرایند پیری سلول را به تاخیر می اندازند. این موضوع برای سلامتی بدن اهمیت به سزایی دارد، زیرا رادیکال های آزاد مسبب بیماری های وابسته به سن مانند سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های نورودژنراتیو و اختلالات چشم هستند.

ادرارآور و ضدنفخ طبیعی

جعفری با خاصیت ادرارآوری طبیعی خود از احتباس آب و نفخ جلوگیری می کند. جعفری با تحریک کلیه به تولید ادرار و خروج آب اضافی از شکم به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و احساس ناراحتی و سوءهاضمه را کاهش می دهد.

مبارزه با سنگ کلیه، عفونت های دستگاه ادراری و عفونت کیسه صفرا

ریشه و برگ های جعفری با کمک به کبد و طحال در درمان بیماری های مقاربتی و یرقان موثرند. زمانی که روش های معمول در درمان ادم یا خیز بی نتیجه باشند، جعفری می تواند در درمان این مشکل موثر واقع شود. به علاوه آب جعفری به آرامش رگ ها مخصوصا مویرگ ها و سرخرگ ها کمک می کند. جعفری توانایی بالایی در دفع سموم آبکی، مخاط اضافی، کاهش ورم و رفع غده های متورم دارد.

بهبود گوارش

جعفری و روغن ضروری جعفری برای درمان اختلالات و مسائل گوارشی مانند باد معده، یبوست، نفخ، سوءهاضمه و حالت تهوع مفید است.

خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی

جعفری از طریق مبارزه با عفونت ها و باکتری ها به سلامت پوست و دندان کمک می کند. روغن های ضروری جعفری در نابودی قارچ ها موثرند. جعفری می تواند لکه های پوستی ناشی از باکتری ها را از بین ببرد. روغن جعفری که در ریشه، برگ ها و بذر آن وجود دارد به خاطر خاصیت ضدمیکروبی اش در تهیه صابون ها، پاک کننده ها، عطرها و سایر محصولات بهداشتی مصرف می شود. این روغن ها توانایی کشتن باکتری ها و از بین بردن بوها را دارند.

تقویت دستگاه ایمنی بدن از طریق تامین ویتامین C

جعفری به واسطه دارا بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و A می تواند دستگاه ایمنی بدن را تقویت کند. ویتامین C به سلامت محیط روده و تقویت دستگاه ایمنی کمک می کند. مصرف زیاد ویتامین C به کاهش التهابات و پیشگیری از بیماری هایی مانند تصلب شرایین، التهاب مفصل، سرطان روده، دیابت و آسم کمک می کند.

کمک به سلامت قلب به خاطر دارا بودن ویتامین B9

ویتامین B9 در سلامت قلب نقش کلیدی دارد، بنابراین کمبود این ویتامین می تواند بسیار خطرناک باشد. جعفری برای سلامت قلبی-عروقی بسیار مفید است، زیرا بدن ما برای تبدیل هموسیستئین به سیستئین به ویتامین B9 نیاز دارد. هموسیستئین نوعی اسید آمینه است که در خون یافت می شود. هموسیستئین مولکولی است که وجود کنترل نشده آن خطر بالقوه ای برای رگ های خونی است و منجر به حملات قلبی و سکته های مغزی می شود.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب تاثیر شوکه کننده رب گوجه فرنگی بر دیابت را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2028

به "یک سبزی ساده ولی پرخاصیت، مصرف این معجزه را فراموش نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سبزی ساده ولی پرخاصیت، مصرف این معجزه را فراموش نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید