3 نکته ای که گیاه آپارتمانی را سالم نگه می دارد ، قسمت دوم

به گزارش سبزا، توجه به این نکات ساده گیاه شما را زنده و سالم نگه می دارد

3 نکته ای که گیاه آپارتمانی را سالم نگه می دارد ، قسمت دوم

4- محل قرار گیری گیاه را برسی کنید.

گیاهان را دور از نقاط بسیار سرد و گرم و یا خشک در منزل نگه دارید. بعلاوه آنها را در مقابل خروجی های باد گرم و یا هوای سرد نگذارید. اگر گیاه خود را درمقابل نور مستقیم خورشید قرارداده و مشاهده کردید که برگ های آن خشک شده ،گیاه را در جایی از خانه بگذارید که تحت نور غیرمستقیم خورشید باشد. برگ ها هم مانند انسان ها دچار آفتاب سوختگی می شوند!

گلدان گیاه را آنالیز کنید. اگر به نظر می رسد که خاک در کف گلدان فشرده است ، ریشه ها به هم پیچیده و نیز آنقدر بزرگ شده اند که از سوراخ زهکشی کف گلدان بیرون زده اند یا اینکه ریشه ها از سطح خاک پدیدار شده اند، زمان آن رسیده که گیاه تان را به یک گلدان بزرگتر منتقل کنید. از گلدانی بهره ببرید که قطر دهانه آن حدود 5 سانتی متر بیشتر از گلدان قبلی باشد و عمیق تر از گلدان اصلی گیاه باشد. اگر ریشه ها درهم تنیده هستند آن را از هم بازکنید. سپس در گلدان نو قرارداده و اطراف آن را با خاک پرکنید. بعد به آرامی به آن آب دهید تا زمانی که خاک مرطوب گردد .

5- تنظیم سطوح

گاهی اوقات ما برای برگرداندن سلامتی گیاهان مان بیش از حد به آنها شوک وارد می کنیم. هرچیز خوبی اگر بیش از حد باشد، خوب نیست. ما قبلا راجع به آبیاری بیش از اندازه گیاهان صحبت کردیم (خاک گیاه را غرق در آب نکنید فقط آن را مرطوب کنید) فقط در صورتی که خاک بسیار خشک است آن را کاملا خیس کنید.

بعلاوه اندازه کوددهی را چک کنید.

اگر بعد از کود دادن متوجه علائمی مانند برگ های زرد یا پژمرده شدید (یا اینکه برگ نوی رشد نکرده) کودهی را متوقف کنید. گفتنی است که بسیاری از گیاهان به مواد معدنی موجود در کود احتیاج ندارند. آنچه آنها می خواهند نورکافی و آب است.

6- به آنها عشق بورزید.

اطمینان حاصل کنید که گیاهان تان شادمان هستند. این موارد شامل آنالیز گیاه خود از نظرآفات و گرد و غبار روی برگ های آن است. اگر آفتی روی گیاه پیدا کردید (شپشک ها یکی از انواع شایع هستند)، می توانید از سموم مخصوص شپشک ها بهره ببرید. بعلاوه برای پاک کردن گرد و غبار می توانید از یک برس رنگ بهره ببرید این کار باعث می گردد تا گیاه بهتر نفس بکشد.

حتما در صورت لزوم گیاهانتان را هرس کنید (به هرس کردن مدام احتیاج نیست و برترین زمان آن بهار است). هرس کردن شامل بریدن برگ ها و ساقه های مرده، قهوه ای و زرد است. این به گیاه اجازه می دهد تا رشد بهتری داشته باشد.

و اما سخن آخر…

اگر گیاه خود را بی حال می بینید حتما چیزی بیش از حد کم یا بیش از حد زیاد است. ممکن است احتیاج به آزمایش چند مورد باشد .تنظیم شرایط گیاه می تواند در عرض یک روز حال آن را بهتر کند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2056

به "3 نکته ای که گیاه آپارتمانی را سالم نگه می دارد ، قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 نکته ای که گیاه آپارتمانی را سالم نگه می دارد ، قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید