اتاق ایران برای همکاری با یونیدو در حوزه توسعه صنعتی آماده است

به گزارش سبزا، حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران با نماینده یونیدو یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (The United Nations Industrial Development Organization) نشست برگزار کردند. در این نشست به همکاری یونیدو و بخش خصوصی برای توسعه صنعتی کشور و توسعه SME ها (کسب وکارهای کوچک و میانه) تاکید شد.

اتاق ایران برای همکاری با یونیدو در حوزه توسعه صنعتی آماده است

در ابتدای نشست عیسی منصوری، به چهار حوزه تخصصی در راستا همکاری یونیدو با اتاق ایران اشاره نمود:

-یاری به حضور بخش خصوصی ایران در زنجیره ارزش منطقه ای و جهانی

-ظرفیت سازی نهایی در رسته فعالیت برای بیشترین ظرفیت ارزش افزوده

-توسعه همکاری و ارتقای جایگاه ایران در بخش صادرات

-ایجاد ظرفیت مناسب برای بهبود فضای کسب و کار که اتاق ایران در این زمینه پیشرو است.

منصوری ادامه داد: گام اول در زمینه همکاری با یونیدو داشتن ادبیات مشترک است و در گام دوم فرایند اجرایی و فنی قابل طرح است. البته در اواخر سال 1400 فرایند ایجاد ارتباط با یونیدو شکل گرفت و الان در مرحله ای هستیم که راجع به پروژه همکاری می توانیم با دقت بیشتری گفت وگو کنیم.

بعد از آن حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران گفت: در ایران قوانین بالادستی بر افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد و کاهش مقررات دست و پاگیر برای یاری به رشد مالی تاکید دارد. از طرفی در سال های اخیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جهت ارتقای جایگاه بخش خصوصی قدم های بلندی برداشته و الان امکان زیادی برای همکاری با بخش خصوصی وجود دارد.

او ادامه داد: ما امیدواریم در حوزه های مختلف مثل بهبود فضای کسب و کار، دیجیتالی شدن اقتصاد، توسعه صنعتی با یونیدو همکاری کنیم.

بعد از آن چل ساندین، مدیر پروژه توسعه صنعتی گفت: ما آماده آنالیز زمینه های مختلف برای کار در ایران هستم. البته دستور کار یونیدو توسعه صنعتی پایدار و همکاری با بخش خصوصی است. در این راستا زمینه همکاری زیادی وجود دارد از جمله حمایت از دیجیتالیزه شدن اقتصاد و بهبود زنجیره فراوری.

او تاکید نمود: ما سعی می کنیم در ابتدا موانع را تشخیص دهیم و بعد از شناسایی چالش ها، برنامه را طراحی کنیم.

در قسمتی که در زنجیره ارزش افزوده شناسایی چالش سیاستگذاری هماهنگی بازاریابی و غیرهاست.

او تاکید نمود: یونیدو سعی می نماید در راستا دیجالیتزه شدن در فراوری و بازاریابی به مسئله SME ها توجه ویژه داشته باشد و این بخش از اقتصاد برای یونیدو اهمیت خاصی دارد.

در ادامه محسن عامری، رئیس مرکز بهبود کسب وکار اتاق ایران تاکید نمود: اتاق ایران نماینده فعالان بخش خصوصی سراسر کشور است و ارتباط با آن در تهیه و تدوین برنامه توسعه صنعتی می تواند بسیار ارزشمند باشد. از طرفی با توجه به موقعیت و شرایط ایران نیاز به نسخه خاصی برای توسعه صنعتی در کشور است که باید این ملاحظات مورد توجه قرار گیرد. امیدوارم بتوانیم از ظرفیت یونیدو و ظرفیت ICC زمینه توسعه همکاری ها استفاده کنیم.

ساندین بار دیگر تاکید نمود: ایران جایگاه خاصی وجود دارد و امیدواریم با برداشته شدن تحریم ها شرایط تغییر کند اما اگر تحریم برداشته گردد، فضای همکاری متفاوت می گردد. با برداشته شدن تحریم ها درهای جدیدی باز می گردد. البته ما هم شرایط انعطاف پذیری خواهیم داشت و با تغییر شرایط شرایط همکاری ما با ایران تغییر خواهد نمود.

در ادامه این نشت نماینده اتاق ایران و یونیدو بار دیگر بر زمینه همکاری های مشترک تاکید نمودند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2016

به "اتاق ایران برای همکاری با یونیدو در حوزه توسعه صنعتی آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق ایران برای همکاری با یونیدو در حوزه توسعه صنعتی آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید