اجرای 1309 طرح اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش سبزا، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: به وسیله اجرای راهبری شغلی، سال جاری هزار و 309 طرح اشتغال به مرحله اجرا رسیده است.

اجرای 1309 طرح اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : امسال هزار و 309 طرح اشتغال بااعتبار حدود 49 میلیارد تومان برای مددجویان به مرحله اجرا رسیده است.

بیشتر بخوانید

  • همکاری 150 هزار نیکوکار با کمیته امداد خراسان شمالی

او با یادآوری اینکه از مجموع این طرح ها 838 طرح بااعتبار بیش از 46 میلیارد تومان در بخش دام پروری، 28 طرح بااعتبار 450 میلیون تومان در بخش خدمات بوده است گفت : بعلاوه 57 طرح بااعتبار 270 میلیون تومان در بخش صنایع دستی،91 طرح بااعتبار 584 میلیون تومان در بخش صنعتی،41 طرح بااعتبار 300 میلیون تومان در بخش فرش و گلیم و 229 طرح بااعتبار 780 میلیون تومان در بخش کشاورزی بوده است.

او به مزایای اجرای راهبری شغلی در موفقیت و توسعه اشتغال نیازمندان اشاره نمود و گفت : راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده نموده و در اختیار مددجویان قرار می دهند و محصول تولیدشده را از مددجو تحویل گرفته و به فروش می رسانند و مددجویان از این طریق کسب عایدی می نمایند و به این ترتیب دغدغه تأمین تجهیزات و مواد اولیه و بعلاوه فروش محصولات را ندارند.

او شمار راهبران شغلی فعال در کمیته امداد خراسان شمالی را 60 نفر برشمرد و اضافه نمود: به منظور تشویق راهبران شغلی برای ورود به این عرصه به ازای به کارگیری هر مددجو در شغل موردنظر 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه به راهبر اعطا می گردد تا در تأمین تجهیزات و مواد اولیه دچار مشکل نگردد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه گزارشی از حوزه اشتغال در 8 ماهه امسال ارائه کرد و ادامه داد:

اندازه اعتبار کل تسهیلات قرض الحسنه اشتغال مددجویان طی امسال بیش از 246 میلیارد تومان بود که طی 8 ماهه امسال از این رقم 95 میلیارد و 500 میلیون تومان آن جذب شده است که 40 درصد کل اعتبارات امسال را شامل می گردد.

او گفت : طی 8 ماهه امسال دو هزار و 604 طرح در قالب سرفصل های خدماتی، کشاورزی، دام پروری، صنایع دستی و طرح های زیرمجموعه راهبری شغلی راه اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: امسال ایجاد 5 هزار و 428 طرح اشتغال بینی شد که 48 درصد برنامه های این حوزه در 8 ماهه امسال محقق شده است.

ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1879

به "اجرای 1309 طرح اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 1309 طرح اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید