اولین مرحله از تبادل اسرای جنگی بین ارمنستان و آذربایجان انجام شد

به گزارش سبزا، دولت های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از توافق انتها جنگ در منطقه قره باغ، به تبادل اولین گروه از اسرای جنگی پرداختند.

اولین مرحله از تبادل اسرای جنگی بین ارمنستان و آذربایجان انجام شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، همزمان با پیشرفت بندهای توافق آتش بس بین باکو و ایروان در موضوع منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی و تحویل شهرهای مختلف این منطقه به جمهوری آذربایجان، نوبت به تبادل اولین گروه از اسرای جنگی رسید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) اطلاع داد که تبادل اسرای جنگی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان ذیل توافق تبادل کامل زندانیان دو طرف با میانجی گری مسکو شروع شده است.

به همین دلیل، تیگران آوینیان معاون نخست وزیر ارمنستان شامگاه دوشنبه گفته بود که قرار است یک گروه 44 نفره از اسرای ارمنی توسط آذربایجان به این کشور تحویل داده شوند.

بر این اساس، فرمانده نیروهای صلح بان روسی نیز اطلاع داد که یک هواپیمای ترابری نظامی روسی گروهی 12 نفره از أسرای آذربایجانی را به باکو برد و سپس آن گروه أسرای ارمنستانی را به ایروان برگرداند.

به نوشته رویترز، مسئولان جمهوری آذربایجان نیز رسیدن اسرای خود را تایید کردند.

باکو و ایروان در 10 نوامبر (سه شنبه 20 آبان) با توافقی که با پادرمیانی روسیه حاصل شد، به چند هفته نبرد خونین انتها دادند. بر اساس بخشی از این توافق 10 بندی که باعت بروز اعتراضاتی در داخل ارمنستان و تشدید درخواست ها برای استعفای نیکل پاشینیان از نخست وزیری شده است، قرار شد نیروهای صلح بان روسیه در منطقه مستقر شوند.

در توافق آمده است جمهوری ارمنستان منطقه کلبجار و منطقه لاچین را تحویل جمهوری آذربایجان خواهد داد و کریدور لاچین را تا عرض 5 کیلومتر پشت سر خواهد گذاشت. همچنین جمهوری ارمنستان ارتباطات حمل و نقلی بین مناطق غربی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان را فراهم می نماید.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان نیز شامگاه شنبه گفته بود که مرکز مشترک روسیه-ترکیه برای نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ در شهر آغ دام تأسیس می گردد.

انتهای پیغام/م

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1275

به "اولین مرحله از تبادل اسرای جنگی بین ارمنستان و آذربایجان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مرحله از تبادل اسرای جنگی بین ارمنستان و آذربایجان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید