ایران و روسیه اجرای پروژه ارتباطی شمال-جنوب را آنالیز کردند

به گزارش سبزا، کئرسان ایلومژینوف از صاحبنظران مالی و سیاسی مشهور روس و کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه، چشم اندازهای اجرای عملی پروژه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب را آنالیز کردند.

ایران و روسیه اجرای پروژه ارتباطی شمال-جنوب را آنالیز کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در این ملاقات که روز آدینه انجام شد، ظرفیت ها برای اجرای پروژه های بشردوستانه و مالی و همچنین موضوع کریدور حمل و نقل شمال-جنوب آنالیز شد.

ایلومژینوف و جلالی در این نشست تاکید کردند که اجرای عملی این پروژه حمل و نقل بین المللی، نه تنها مورد علاقه روسیه و ایران، بلکه مورد علاقه سایر کشورهای منطقه خزر و همچنین جنوب شرق آسیا نیز هست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ایلومژینوف رئیس جمهوری سابق جمهوری کالمیکیا در این ملاقات یادآور شد که نخستین بار ایده پروژه کریدور شمال-جنوب را او و گوژوین، استاندار وقت آستراخان در سال 1998 پیشنهاد داد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه کریدور شمال-جنوب به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت، نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری دو کشور خواهد داشت، اظهار کرد: این راه، آینده درخشانی خواهد داشت.

به گفته جلالی، پروژه ایجاد زیرساخت حمل و نقل برای انتقال بار از آسیا به اروپا و بالعکس به وسیله بنادر ایران و روسیه در خزر را مد نظر دارد.

قرار است بندر اُلیا آستراخان و بندر لاگان کالمیکیا بخشی از کریدور حمل و نقل شمال-جنوب باشند.

با اجرای این پروژه، شمال اروپا به شرق آسیا به وسیله ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می گردد و هدف اولیه ای که برای این طرح نوشته شد، ترانزیت سالانه پنج میلیون تن کالا از این راستا است.

سال 1398 برای تکمیل کریدور شمال-جنوب، تفاهم نامه سه جانبه ای بین روسای جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان امضا شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1317

به "ایران و روسیه اجرای پروژه ارتباطی شمال-جنوب را آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و روسیه اجرای پروژه ارتباطی شمال-جنوب را آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید