بازنویسی خاطرات ترسناک به درمان اضطراب کمک می کند

به گزارش سبزا، مطالعه بر روی موش ها نشان می دهد که می توان خاطرات مبتنی بر ترس را که می تواند منجر به اضطراب شود دستکاری کرد.

بازنویسی خاطرات ترسناک به درمان اضطراب کمک می کند

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، ایجاد خاطره یک فرآیند پیچیده مغزی است که شامل ذخیره و بازیابی اطلاعات است.

خاطرات می توانند مثبت یا منفی باشند. با این حال، فعال شدن بیش از حد خاطرات منفی ممکن است در بروز مسائل سلامت روان، از جمله اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و اضطراب نقش داشته باشد.

افرادی که با این شرایط زندگی می کنند اغلب افکار مزاحم مبتنی بر ترس یا خاطرات تکرار شونده از یک رویداد واقعی را تجربه می کنند.

کارشناسان بر این باورند که شناسایی و دستکاری خاطرات مبتنی بر ترس ممکن است به گزینه های درمانی مؤثر برای افرادی که با این شرایط زندگی می کنند منجر شود. شناسایی فرآیند و مکان ذخیره سازی حافظه منفی در مغز ممکن است به دانشمندان کمک کند تا راه های بهتری برای درمان این شرایط را درک کنند.

اخیراً محققان دانشگاه بوستون سرنخ های بیشتری در مورد مکان و نحوه ذخیره خاطرات در مغز یافته اند. تیم تحقیق با استفاده از موش ها کشف کردند که خاطرات عاطفی مثبت و منفی در نواحی مشخصی در ناحیه ای از مغز به نام هیپوکامپ قرار دارند. علاوه بر این، هر نوع خاطره از طریق جهت های مختلف در مغز با سلول های دیگر ارتباط برقرار می کند.

محققان می گویند که این نقشه برداری خاطره مثبت و منفی می تواند به دانشمندان کمک کند تا خاطرات منفی را هدف قرار دهند و تأثیر آن ها را بر فردی با شرایط سلامت روان مبتنی بر ترس کاهش دهند.

علاوه بر این، تحقیقات قبلی تیم دانشگاه بوستون بر روی موش ها نشان داد که فعال سازی مجدد خاطرات مثبت، خاطرات مبتنی بر ترس را مختل می کند و باعث می شود آن ها کمتر تأثیرگذار باشند.

مطالعه حاضر بر روی هیپوکامپ، بخشی از مغز که یادگیری و حافظه را پردازش می کند، متمرکز شد.

به گفته محققان، تحریکات مکرر مبتنی بر ترس یا بیزاری باعث اضطراب و افسردگی می شود، همانطور که تجربیات مثبت سیستم پاداش ما را هدایت می کند. درک نحوه عملکرد این جهت ها در مغز ما می تواند به راه اندازی درمان های نوآورانه ای کمک کند که ممکن است این جهت ها را هدف قرار دهند تا پاسخ منفی بیش فعالی را که در پس اضطراب و افسردگی وجود دارد، به حداقل برسانند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2093

به "بازنویسی خاطرات ترسناک به درمان اضطراب کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنویسی خاطرات ترسناک به درمان اضطراب کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید