بانک مرکزی اروپا در محاصره معترضان به سیاست های ریاضت مالی

به گزارش سبزا، خبرنگاران: معترضان به سیاستهای ریاضت مالی بانک مرکزی اروپا در خیابانهای منتهی به ساختمان این بانک در فرانکفورت آلمان، تحت تدابیر شدید امنیتی تظاهرات می نمایند.

بانک مرکزی اروپا در محاصره معترضان به سیاست های ریاضت مالی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هزاران تن از معترضان به سیاستهای ریاضت اقتصادی در جنبش ضد سرمایه داری بلاکیوپای امروز ساختمان بانک مرکزی اروپا و سایر موسسات اقتصادی نظیر بانک آلمان در فرانکفورت را محاصره کردند.

جنبش بلاکیوپای پس از جنبش اشغال وال استریت در سال 2011 اعلام موجودیت کرد. اعضای این جنبش سال گذشته نیز تظاهرات 4 روزه ای را اطراف مقر بانک مرکزی اروپا برگزار کردند.

بی بی سی نیز نوشته است: معترضان در این تجمع از نقش بانک مرکزی اروپا در تشویق دولتهای منطقه یورور انتقاد نموده و به تحمیل ریاضت اقتصادی برای کاهش بدهی ها اعتراض دارند.

این در حالی است که حدود صدها تن از نیروهای پلیس با حضور گسترده و ادوات نظامی از بامداد امروز در محدوده موسسات اقتصادی مذکور تدابیر امنیتی شدید برقرار نموده اند.

بانک مرکزی اروپا اعلام نموده است علی رغم این اعتراضات به فعالیت روزانه خود ادامه خواهد داد.

جنبش بلاکیوپای اعلام نموده این تظاهرات دو روز به طول خواهد انجامید و طی این دو روز به سیاستهای مقابله با فقر دولت آلمان و آنچه تروئیکا نامیده می گردد، اعتراض خواهند کرد.

تروئیکا، ائتلاف سه گانه صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپاست.

سیاستهای ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا اگرچه به نظر می رسد تنها راه چاره کاهش هزینه ها باشد، فشار زیادی را به مردم قاره سبز به جهت تعدیل نیروهای کار، افزایش اقتصادیات، کاهش حقوق و دستمزدها و ... وارد نموده است.

بطوریکه روز گذشته اعلام شد فرانسه با رکورد جدید بیکاری به فهرست سیاه اتحادیه اروپا افزوده شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 893

به "بانک مرکزی اروپا در محاصره معترضان به سیاست های ریاضت مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی اروپا در محاصره معترضان به سیاست های ریاضت مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید