تصمیم مجلس درباره قانون اتاق مورد استقبال بخش خصوصی خواهد بود

به گزارش سبزا، مدتی قبل طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی با امضای 55 نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شد؛ همان زمان نمایندگان بخش خصوصی در اتاق ایران عنوان کردند که مدت هاست درخواست اصلاح قانون فعلی اتاق که در سال 1369 به تصویب رسیده است را ارائه داده اند.

تصمیم مجلس درباره قانون اتاق مورد استقبال بخش خصوصی خواهد بود

در ادامه در نشست کمیسیون مالی مجلس به پیشنهاد رئیس اتاق ایران، طرح اصلاح این قانون در دستور کار نهاده شد و بر اساس تصمیم کمیسیون مالی مجلس، وظیفه آنالیز جزئیات اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی و تکمیل آن، به کارگروهی مشترک سپرده شد که اعضای آن را نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس، مرکز پژوهش های اتاق ایران، کمیسیون مالی مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکیل می دهند.

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران به پایگاه خبری اتاق ایران می گوید: یکی از وظایف و ماموریت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس تدوین، تصویب، اصلاح و تغییر قوانین است؛ لذا طرح و تصویب یا اصلاح هر قانونی جز اختیارات نمایندگان مردم است.

سلاح ورزی می افزاید: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یکی از نهادهای مالی پرسابقه است؛ مسلما قانون این نهاد پرسابقه هم قدیمی خواهد بود، هر چند در طول زمان های متعدد این قانون بارها اصلاح شده است.

نایب رئیس اتاق ایران اظهار می نماید: همه ما متفق القول هستیم که قانون اتاق بازرگانی احتیاج به اصلاح و به روز شدن دارد. برای همین اعضای اتاق ایران از قبل به ضرورت اصلاح قانون تاکید داشتند.

سلاح ورزی ادامه می دهد: خوشبختانه در این دوره نمایندگان مجلس هم بر اصلاح قانون اتاق بازرگانی تاکید نموده و این نکته مورد استقبال اتاق ایران و اعضای هیات نمایندگان نهاده شده است. خواسته اعضای اتاق ایران هم اصلاح قانون است.

سلاح ورزی تصریح می نماید: خوشبختانه ترکیبی از اقتصاددان ها و حقوق دان هایی که تسلط و اشراف کافی به موضوع مالی و ضرورت حضور پررنگ بخش خصوصی در اقتصاد دارند، در مجلس یازدهم حضور دارند و این مسئله باعث شده که این اقدام بهترین اقدام و بهترین فرصت برای اصلاح قانون اتاق بازرگانی باشد.

او تاکید می نماید: در انتهای سال 1399 تعدادی از نمایندگان درخواست خود را در قالب طرحی به کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی ارائه کردند، کلیات این طرح مورد پذیرش نهاده شد. بنا شد ترکیبی از نمایندگان مجلس، مرکز پژوهش های مجلس، مرکز پژوهش های اتاق ایران، اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیته بازرگانی کمیسیون مالی مجلس در جلسه های متعددی طرح ارائه شده را آنالیز نمایند و پیشنهادهای اصلاحی خود را ارائه دهند. همچنین قرار بود بعد از آنالیز کامل، طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی در کمیسیون مالی مجلس و سپس در صحن مجلس ارائه گردد.

به گفته او، در حال حاضر جلسه های مشترک برگزار می گردد و امیدواریم این طرح پیشنهادی در زمان مورد توافق آماده گردد و به کمیسیون مالی مجلس ارائه گردد.

سلاح ورزی تاکید می نماید: وظیفه نمایندگان مجلس اصلاح، تغییر و تصویب قانون است و هر تصمیمی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی درنهایت بگیرند، برای اتاق ایران ارزشمند خواهد بود؛ ما در اتاق ایران معتقد هستیم که مجلس شورای اسلامی جز اعتلا و تقویت بخش خصوصی هیچ هدف دیگری ندارد و این کار ارزشمند هم برای یاری به بخش خصوصی در دستور کار نهاده شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1552

به "تصمیم مجلس درباره قانون اتاق مورد استقبال بخش خصوصی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم مجلس درباره قانون اتاق مورد استقبال بخش خصوصی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید