تصویب واگذاری زمین به 3 دهک کم عایدی به صورت رایگان یا اجاره 99 ساله

به گزارش سبزا، عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تصویب واگذاری زمین به اقشار دهک یک تا سه در طول این برنامه به صورت رایگان یا اجاره 99 ساله اطلاع داد.

تصویب واگذاری زمین به 3 دهک کم عایدی به صورت رایگان یا اجاره 99 ساله

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا دشتی اردکانی با بیان این که کمیسیون در فصل توسعه مسکن برنامه هفتم توسعه مصوب کرد دسترسی به مسکن در سرانجام برنامه برای هر ایرانی به طور میانه 12 سال به طول بیانجامد، اظهار کرد: بعلاوه مصوب شد تا سرانجام برنامه باید 15 درصد ساخت مسکن به صورت صنعتی انجام گردد و سالانه 300 هزار مسکن حمایتی، 200 هزار مسکن روستایی و 100 هزار مسکن در بافت فرسوده و 400 هزار انواع مسکن ساخته گردد که در مجموع سالانه یک میلیون واحد مسکونی در برنامه هفتم را پوشش می دهد.

وی اضافه نمود: کمیسیون در بخش مسکن مصوب کرد دولت باید در طول برنامه هفتم توسعه سالانه یک میلیون و در پنج سال 5 میلیون واحد مسکن فراوری کند.

دشتی اردکانی با اشاره به آنالیز موضوع تامین زمین رایگان برای اقشار حمایتی در لایحه برنامه هفتم توسعه ادامه داد: در این بخش کمیسیون مصوب کرد، افرادی که جز دهک یک تا سوم محسوب می شوند زمین رایگان و یا زمین 99 ساله دریافت نمایند. کمیسیون در روستاها هم این تکلیف را بر عهده بنیاد مسکن قرار داد تا در روستاها هم زمین رایگان در اختیار اقشار حمایتی در طول برنامه هفتم گذاشته گردد.

وی در ادامه با اشاره به آنالیز ارائه تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی روستایی در لایحه برنامه هفتم توسعه بیان نمود: کمیسیون در این بخش دولت را مکلف کرد تا سالیانه پیش بینی لازم برای ارائه تسهیلات به 200 هزار واحد مسکونی با سود 5 درصد را در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید نمود: بعلاوه کمیسیون مصوب کرد که بانک ها باید 20 درصد از تسهیلات سنواتی خود را در طول برنامه هفتم توسعه به حوزه مسکن اختصاص دهند.

دشتی اردکانی با اشاره به آنالیز موضوعات مربوط به ایثارگران در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: در این بخش کمیسیون مصوب کرد که مواد برنامه ششم تا زمانی که دولت نسبت به تنقیح و اصلاح قوانین حوزه ایثارگران اقدام می نماید، همچنان پابرجا بماند. بنابراین همه آن خدماتی که در قانون برنامه ششم لحاظ شده بود همچنان پابرجا خواهد ماند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2221

به "تصویب واگذاری زمین به 3 دهک کم عایدی به صورت رایگان یا اجاره 99 ساله" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصویب واگذاری زمین به 3 دهک کم عایدی به صورت رایگان یا اجاره 99 ساله" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب واگذاری زمین به 3 دهک کم عایدی به صورت رایگان یا اجاره 99 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید