90هزار کیلومتر مربع از اراضی سیستان و بلوچستان تحت پوشش برنامه اکتشافی ایمیدرو

به گزارش سبزا، معاون صنایع معدنی وزارت صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: 90 هزار کیلومتر مربع از اراضی سیستان و بلوچستان تحت پوشش برنامه اکتشافی ایمیدرو قرار گرفته است.

90هزار کیلومتر مربع از اراضی سیستان و بلوچستان تحت پوشش برنامه اکتشافی ایمیدرو

به گزارش خبرنگاران از زاهدان ، وجیه الله جعفری معاون صنایع معدنی وزارت صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حاشیه بازدید از طرح ها و صنایع معدنی سیستان در جمع خبرنگاران گفت: در کوششیم تا گام هایی برای تحقق و توسعه منطقه سیستان و بلوچستان به وسیله سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و مجموعه سازمان های تابعه اش برداشته می گردد هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: در حوزه سیستان و بلوچستان طرح اکتشافی معادن را در حدود 90 هزار کیلومتر مربع از اراضی منطقه سیستان و بلوچستان به وسیله ایمیدرو و شرکت های تابعه شروع کردیم که بخش عمده آن در سیستان است.

وی افزود: حدود 54 محدوده معدنی که امکان ثبت به عنوان پروانه اکتشاف را دارند را شناسایی کردیم و عمدتا شامل مواد فلزی به مثل طلا، مس و منگنز و ... می شوند که تا خاتمه دی ماه گزارش های تعدادی از آن ها این پهنه ها برای صدور پروانه اکتشاف به استان داده خواهند شد و مابقی نیز درحال انچام است.

این مسئول توضیح داد: امیدواریم در صورت ادامه کار اکتشافی در 54 نقطه منطقه سیستان، به ذخایر خوبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که ایمیدرو 25 درصد کل عملیاتی که باید در کشور انجام دهند را به سیستان و بلوچستان اختصاص داده، اضافه نمود: کوشش براین است تا خاتمه سال جاری سرمایه گذار به وسیله مزایده معین و کار خود را در جانجا شروع کند و این موضوع از برنامه های جدی ماست ما نیز کار هایی را باید انجام دهیم که کار های زیرساختی و آموزش نیرو در منطقه از جمله آنهاست و نکته دیگر آنکه پیگیر سهام دار شدن مردم منطقه در این پروژه هستیم تا بهره اصلی به آنان برسد.

وی با اشاره به آنکه عمده محدوده های منطقه طلا و مس است ابراز امیدواری کرد: تا چهار سال آینده با اجرای طرح های اکتشافی دو تا سه محدوده معدنی دیگر به عنوان محدوده های پر پتانسیل استان اضافه شوند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون 350 میلیارد تومان هزینه اکتشافی ایمیدرو در سیستان و بلوچستان شده و این فرایند همچنان ادامه دارد و محدودیتی در این خصوص قائل نشدیم چرا که معادن نو توسعه مالی را در پی خواهد داشت.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1949

به "90هزار کیلومتر مربع از اراضی سیستان و بلوچستان تحت پوشش برنامه اکتشافی ایمیدرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90هزار کیلومتر مربع از اراضی سیستان و بلوچستان تحت پوشش برنامه اکتشافی ایمیدرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید