تظاهرات شنبه خشم در بیروت

به گزارش سبزا، صدها تن از شهروندان لبنانی شنبه با برگزاری تظاهراتی خواستار تسریع در تشکیل دولت انتقالی برای نجات این کشور از بحران های مالی و معیشتی شدند.

تظاهرات شنبه خشم در بیروت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از دارالحیاه، در این تظاهرات مردمی که در بیروت برگزار گردید، شهروندان و فعالان اجتماعی لبنان، نظام مالی و سیاسی را مسئول وخامت اوضاع مالی و فساد دانستند و شعارهایی چون انقلاب علیه فاسدان و کشور را پس دهید سر دادند.

تظاهرکنندگان اطراف بانک مرکزی و میدان ریاض الصلح، شعارهایی علیه طبقه سیاسی سرداده و خواهان برکناری سعد الحریری، نخست وزیر مکلف و تشکیل فوری دولتی شدند که لبنان را از بحران مالی نجات دهد.

این تظاهرات با عنوان شنبه خشم برگزار گردید.

نورا ابوشقرا، فعال سیاسی لبنانی درباره این تظاهرات گفت: تظاهرات امروز اگرچه روز خشم نامیده شده اما به معنای درخواست برای خشونت نیست بلکه به معنای اعلام نارضایتی از شرایط نابسامان موجود و حجم بحران های کنونی است.

ابوشقرا گفت: تظاهرات کنندگان خواهان تشکیل دولتی انتقالی با اختیارات قانونگذاری استثنایی هستند که برنامه ای مفصل برای انجام اصلاحات مالی فوری داشته باشد.

به گزارش میدل ایست نیوز، بحران سیاسی و مالی لبنان که از اواخر سال 2019 آغاز شده شدیدترین بحران از زمان سرانجام جنگ داخلی پانزده ساله این کشور در سال 1990 است.

از آغاز بحران مالی اخیر ارزش پول ملی لبنان حدود 90 درصد سقوط نموده و بیکاری به شدت افزایش یافته است. بهای کالاهای اساسی و نرخ تورم به شکل سرسام آوری افزایش یافته و نهادهای مدنی و کارشناسان مالی می گویند که حدود نیمی از جمعیت کشور اکنون زیر خط فقر هستند.

دولت قبلی لبنان در پی انفجار مهیب اوت 2020 در بندرگاه بیروت کناره گیری کرد ولی به عنوان دولت موقت امور جاری کشور را اداره می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1533

به "تظاهرات شنبه خشم در بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات شنبه خشم در بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید