تور دهلی: توسعه ریلی بندر چابهار در اولویت، اعتبار 300 میلیون دلاری هندی ها برای اتصال ریل به بندر چابهار

به گزارش سبزا، مدیرعامل سازمان بنادر گفت: طی دو سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام می گردد و اعتبار 300 میلیون دلاری هندی ها برای اتصال ریل به بندر چابهار نیز جذب خواهد شد.

تور دهلی: توسعه ریلی بندر چابهار در اولویت، اعتبار 300 میلیون دلاری هندی ها برای اتصال ریل به بندر چابهار

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی اکبر صفایی در بازدید از بندر چابهار با اشاره به ظرفیت 15 میلیون تنی این بندر، گفت: در حال حاضر کمتر از 3 میلیون تن از 15 میلیون تن ظرفیت بندر چابهار استفاده می گردد لذا باید تدابیری اندیشیده گردد تا اندازه فعالیت این بندر افزایش پیدا کند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تربیت نیروی متخصص دریانورد برای آینده صنعت دریانوردی اهمیت ویژه ای دارد، اضافه نمود: باید همه کوشش مان را بر توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی، جذب، پرورش و آموزش نیروی انسانی متخصص و با کیفیت بکار گیریم، چرا که فرایند رو به رشد سازمان بنادر، محصول نیروی انسانی متخصص و متفکر است.

وی با بیان اینکه کل جامعه دریایی و بندری اعم از بخش دولتی و خصوصی را باید حمایت و تقویم کنیم، توضیح داد: مباحث ایمنی دریایی در مرحله اول اولویت و در مرحله بعدی ایمنی بندری شامل تجهیزات، توسعه و مهندسی سواحل بایستی مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه درباره اقدامات صورت گرفته در توسعه بندر چابهار، اظهار داشت: اقدامات بزرگی صورت گرفته و آنچه که باید در ادامه پیش رو باشد، بحث مهم ریل آهن است که عملیات اجرایی آن با حمایت و توجه ویژه دولت سیزدهم شروع شده است.

صفایی با اشاره به تاکید و سیاست دولت سیزدهم بر توسعه روابط با همسایگان، عنوان نمود: باید ارتباط با کشور های غرب آسیا از جمله هند، عمان و شرق دریای خزر و روسیه را توسعه دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه های نیمه تمام بندر چابهار باید به سرعت به بهره برداری برسد، اضافه نمود: ایجاد اشتغال برای مردم کم توقع و عزیز این منطقه بسیار مهم است و کم توجهی به محور شرق باید جبران گردد.

صفایی در ادامه اضافه نمود: حضور هندی ها برای چابهار یک حسن است و در بحث پشتیبانی از بندر چابهار و رایزنی با کشور های همسایه و مشترک المنافع CIS می تواند به رونق چابهار یاری کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در ادامه بر تشکیل جلسات متعدد با مشتری ها و سرمایه گذاران و صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی و ارتباط با اتاق های بازرگانی تاکید نمود.

مدیرعامل سازمان بنادر در انتها با اشاره به اینکه در مقوله تردد دریایی مردم و صیادان، نسبت به ایمن سازی، اقدامات لازم صورت گرفته است، تکلیف اصلی سازمان بنادر را تامین ایمنی تردد دریایی عنوان نمود و گفت: یاری به این موضوع، یک تکلیف شرعی و قانونی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1991

به "تور دهلی: توسعه ریلی بندر چابهار در اولویت، اعتبار 300 میلیون دلاری هندی ها برای اتصال ریل به بندر چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: توسعه ریلی بندر چابهار در اولویت، اعتبار 300 میلیون دلاری هندی ها برای اتصال ریل به بندر چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید