خبرنگاران جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای آتش بس بشردوستانه توافق کردند

به گزارش سبزا، تهران- خبرنگاران- جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بیانیه ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که از صبح دوشنبه (به وقت محلی) آتش بس بشردوستانه میان آن ها برقرار خواهد شد.

خبرنگاران جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای آتش بس بشردوستانه توافق کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

آذربایجان و ارمنستان یکشنبه شب در بیانیه ای مشترک با آمریکا از توافق آتش بس جدیدی خبر دادند که قرار است از ساعت 8 صبح دوشنبه (به وقت محلی) برای اهداف بشردوستانه برقرار گردد.

در این بیانیه که در تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: ظهراب منتساکانیان وزیر خارجه ارمنستان و جیحون بایراموف وزیر خارجه آذربایجان 24 اکتبر (شنبه) با استفن بیگان معاون وزیر خارجه آمریکا ملاقات و بر تعهد کشورهایشان به اجرا و پایبندی بر آتش بس بشردوستانه توافق شده در 10 اکتبر در مسکو تاکید کردند.

این بیانیه اضافه کرد: آتش بس بشردوستانه از ساعت 8 صبح 26 اکتبر (دوشنبه 5 آبان) برقرار خواهد شد. ایالات متحده مذاکرات فشرده ای را میان وزیران خارجه [آذربایجان و ارمنستان] و روسای مشترک گروه مینسک تسهیل کرد تا آذربایجان و ارمنستان به راه حلی صلح آمیز برای مناقشه قره باغ کوهستانی نزدیک شوند.

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان روز گذشته در گفت وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: آماده توقف عملیات نظامی در منطقه مورد مناقشه قربه باغ هستیم و هر چه سریع تر از مرحله نظامی به مرحله مذاکرات گام برداریم بهتر خواهد بود .

رییس جمهوری آذربایجان با متهم کردن ارمنستان به نقض توافق آتش بس که با میانجی گری روسیه به دست آمد، اضافه کرد: جمهوری آذربایجان با اصول حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ مطرح شده از سوی روسیه، فرانسه و آمریکا به عنوان روسای گروه میانجی مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ موافقت نموده و ارمنستان نیز باید این اصول را قبول کند و در آن صورت جنگ خاتمه می یابد و مذاکرات می تواند از سر گرفته گردد.

درگیری های نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه گذشته شروع شده و همچنان در محورهای مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ و مناطق اشغالی اطرف آن ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1170

به "خبرنگاران جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای آتش بس بشردوستانه توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای آتش بس بشردوستانه توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید