خبرنگاران نخست وزیر کانادا: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه ارسال خواهد شد

به گزارش سبزا، تهران- خبرنگاران- نخست وزیر کانادا روز سه شنبه مدعی شد که ایران به زودی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه ارسال خواهد نمود.

خبرنگاران نخست وزیر کانادا: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه ارسال خواهد شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جاستین تردو گفت: ایران گفته است که جعبه های سیاه هواپیمای اوکراین که در ژانویه (دی ماه) امسال به اشتباه مورد هدف نهاده شد را به زودی به فرانسه می فرستد.

تردو در کنفرانس خبری روزانه با ارائه دلایل تاخیر ارسال جعبه سیاه به علت شیوع ویروس کرونا اضافه نمود: جعبه های سیاه قرار است به زودی به فرانسه ارسال گردد.

نخست وزیر کانادا گفت که وی تجزیه و تحلیل جعبه های سیاه را در تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چند روز پیش عنوان نمود.

علی ربیعی سخنگوی دولت روز دوشنبه درباره آخرین توافقات اجرا شده درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و ارسال جعبه سیاه به فرانسه گفت: ما این حادثه دلخراش را مجددا به خانواده های درگذشتگان این حادثه تسلیت می گویم. ما از ابتدای این حادثه دردناک، آمادگی خودمان را برای هرگونه همکاری به منظور آنالیز جعبه سیاه این هواپیما اعلام کردیم. هیچ چیزی برای پنهان کردن موضوع از جانب ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما هم باید نسبت به وجود شفافیت در فرایند آنالیز جعبه سیاه اعتماد کامل را داشته باشیم، توضیح داد: طی مراحل تحقیقاتی و قطعی شدن این مسئله که امکان خوانده شدن جعبه سیاه در ایران وجود ندارد، تصمیم به ارسال جعبه سیاه گرفته شده است. این چیزی نیست که امروز بخواهیم آن را انجام دهیم. این تصمیم گرفته شده که بازخوانی جعبه سیاه با حضور نمایندگان ایران در اسرع وقت انجام گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 923

به "خبرنگاران نخست وزیر کانادا: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه ارسال خواهد شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران نخست وزیر کانادا: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه ارسال خواهد شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر کانادا: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه ارسال خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید