در ملاقات رئیسی و رئیس مجلس ترکیه چه گذشت؟

به گزارش سبزا، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ظهر امروز پنجشنبه در ملاقات مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی ترکیه مناسبات ایران و ترکیه را فراتر از مناسبات همسایگی صرف توصیف کرد و گفت: باور ها و اعتقادات مشترک، مردم دو کشور را بسیار به هم نزدیک نموده است.

در ملاقات رئیسی و رئیس مجلس ترکیه چه گذشت؟

بهترین تجربه سفر را با تور لحظه آخر ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش مهر، رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره پیش رو توسعه حداکثری روابط در عرصه های مختلف با کشور دوست و برادر ترکیه است، اضافه نمود: تهران و آنکارا توان و ظرفیت های بسیار مناسبی برای توسعه همه جانبه روابط دارند و ارتقای سطح تعاملات آن ها می تواند همکاری های دو کشور در عرصه منطقه ای و بین المللی را هم به طور موثرتری به پیش ببرد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اولویت سیاست همسایگی در سیاست خارجی دولت نو، گفت: موفقیت سیاست همسایگی مستلزم توسعه و تعمیق پیوند های چندجانبه میان ایران و ترکیه است.

مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی ترکیه هم در این ملاقات با ابلاغ تبریک و آرزوی موفقیت خودش و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به مناسبت شروع فعالیت رئیسی به اسم رئیس جمهور نو کشورمان توضیح داد: مناسبات ایران و ترکیه فراتر از روابط حسنه دو همسایه بوده و در عرصه بین المللی هم برای تحقق صلح و آرامش از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس مجلس ترکیه ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست آینده شورای عالی همکاری ایران و ترکیه، گام بلندی در جهت ارتقای همکاری های دو کشور برداشته گردد.

رئیس مجلس ملی ترکیه با ابراز نگرانی نسبت به تحولات افغانستان گفت: عدم پیشرفت مناسب فرایند صلح در افغانستان، احتمال بروز خلاء امنیتی در این کشور را ایجاد نموده است و لذا ایران و ترکیه باید همکاری های خود را برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان تقویت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1698

به "در ملاقات رئیسی و رئیس مجلس ترکیه چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ملاقات رئیسی و رئیس مجلس ترکیه چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید