تور ارزان ارمنستان: رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ارمنستان، نگرانی امیرعبداللهیان از درگیری های نظامی اخیر در قفقاز

به گزارش سبزا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای ارمنستانی ضمن ابراز نگرانی از درگیری های نظامی اخیر در قفقاز بار دیگر سیاست ایران مبنی بر تغییرناپذیری مرزها در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

تور ارزان ارمنستان: رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ارمنستان، نگرانی امیرعبداللهیان از درگیری های نظامی اخیر در قفقاز

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان و آرارات میرزویان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان امشب (چهارشنبه) تلفنی گفت وگو کردند.

دو وزیر خارجه در مورد موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه، همکاری های مالی و کمیسیون مشترک مالی، نشست سران اکو که قرار است در عشق آباد برگزار گردد و بعلاوه تحولات منطقه ای و بین المللی به بحث و رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت وگو روابط دو کشور را متین و رو به جلو توصیف کرد و خواهان توسعه و توسعه آن در زمینه های مختلف شد.

آمادگی شرکت های ایرانی برای تقویت حضور در ارمنستان/ نگرانی از درگیری های نظامی اخیر در قفقاز

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از فرایند رو به رشد مناسبات ایران و ارمنستان طی ماه های اخیر، بر اهمیت توسعه همکاری ها در حوزه های سیاسی، مالی و سایر زمینه ها تأکید کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی شرکت های ایرانی برای تقویت حضور خود در جمهوری ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که نشست کمیسیون مشترک مالی دو کشور هر چه سریع تر برگزار گردد.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی با تأکید بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم پذیرش تغییر در مرزهای کشورهای منطقه، از درگیری های نظامی اخیر در منطقه قفقاز ابراز نگرانی کرد و خواهان خویشتنداری و احترام به تمامیت ارضی شد.

لازم به ذکر است در پی بروز درگیری های نظامی تازه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران 25 آبان ماه با ابراز نگرانی از بروز درگیری های نظامی تازه در منطقه ها مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور را به خویشتنداری و پرهیز از توسعه دامنه نزاع دعوت کرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان (+) بعلاوه اخیرا در ملاقات معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بار دیگر بر تغییرناپذیری مرزهای بین المللی در منطقه تأکید نموده بود.

آمادگی ارمنستان برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک مالی و توسعه روابط تجاری با ایران

وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این تماس تلفنی، با اشاره به نقشه راه پیشنهادی روابط دو کشور که در سفر اخیرش به تهران مورد تأکید نهاده شد، برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک مالی و توسعه روابط تجاری با ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش فارس، آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان 12 مهر ماه در سفری رسمی به تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد. (اینجا بخوانید)

قدردانی از موضع ایران در احترام به تمامیت ارضی کشورها/ دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به ایروان

آرارات میزوریان در گفت وگوی تلفنی امشب با امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها، این موضوع را مهم برشمرد.

وی ضمن تأکید بر عزم ایروان برای ارتقای همه جانبه روابط، دعوت از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به ارمنستان را مجددا تکرار کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1943

به "تور ارزان ارمنستان: رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ارمنستان، نگرانی امیرعبداللهیان از درگیری های نظامی اخیر در قفقاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ارمنستان، نگرانی امیرعبداللهیان از درگیری های نظامی اخیر در قفقاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید