سفیر ایران در پکن: به حمایت از هموطنان مقیم چین تا سرانجام بحران کرونا ادامه می دهیم

به گزارش سبزا، سفیر ایران در پکن با اشاره به انتها قرنطینه ایرانیان مقیم ووهان، گفت: وزارت خارجه و این سفارتخانه به حمایت از هموطنان مقیم چین تا انتها بحران کرونا ادامه خواهد داد.

سفیر ایران در پکن: به حمایت از هموطنان مقیم چین تا سرانجام بحران کرونا ادامه می دهیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در صفحه توئیترش نوشت: خوشبختانه قرنطینه ایرانیان مقیم ووهان که به میهن بازگشتند، بدون گزارش حتی یک مورد ابتلا به انتها رسید. وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین حمایت از هموطنان عزیز مقیم چین را همچنان تا انتها یافتن بحران کرونا ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است در پی شیوع ویروس کرونا و با تمهیدات در نظر گرفته شده یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان برای بازگردان دانشجویان و ایرانیان مقیم ووهان به همراه تعدادی پزشک و تیم عملیات اورژانس به این شهر عزیمت کرد و 56 نفر از هموطنان متقاضی خروج از شهر ووهان چین را به ایران بازگرداند. این افراد پس از سپری کردن مدت زمان مورد احتیاج در قرنطینه اخیرا به شهرهایشان بازگشتند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیش از این درباره اقدامات اجرا شده در مورد شرایط ایرانیان مقیم چین به ویژه ووهان عنوان نموده بود: وزارت امور خارجه از روز اول پیگیر شرایط دانشجویان عزیز در ووهان بوده و ضمن هماهنگی تامین مایحتاج برای این عزیزان، همه راه های ممکن برای حفظ سلامت آنها از جمله بازگشت موقت به ایران را پیگیری نموده و همکاران ما در تهران و چین بی وقفه به صورت شبانه روزی پیگیر موضوع بوده و هستند.

لازم به ذکر است دولت چین بیان کرد که تا انتها روز یکشنبه، 1765 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. دولت چین همچنین از 1933 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هوبه خبر داده است. شمار مبتلایان به این ویروس در این استان تا انتها روز یکشنبه به 58182 مورد رسیده است. در کل چین بیش از 70500 نفر به این ویروس کشنده مبتلا هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 706

به "سفیر ایران در پکن: به حمایت از هموطنان مقیم چین تا سرانجام بحران کرونا ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در پکن: به حمایت از هموطنان مقیم چین تا سرانجام بحران کرونا ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید