سند مشاغل به روزرسانی گردد، بیمه بیکاری برای افراد سیل زده پرداخت می گردد

به گزارش سبزا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سند مشاغل به روزرسانی گردد.

سند مشاغل به روزرسانی گردد، بیمه بیکاری برای افراد سیل زده پرداخت می گردد

به گزارش خبرنگاران، عیسی منصوری در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: تنفس یک ساله به تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای طرح های بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی که در مناطق سیل زده استان دچار خسارت شدند اختصاص می دهیم.

وی اضافه نمود: البته در صورت احتیاج مصوبه کارگروه ملی برای افزایش مدت زمان استمهال این تسهیلات گرفته خواهد شد.

این مسئول از پرداخت وام های مکمل به طرح های با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در این مناطق سیل زده اطلاع داد و اضافه نمود: نباید بازگشت به زندگی و کسب و کار عادی مردم سیل زده زمانبر باشد در این باره باید سند مشاغل به روزرسانی تا از موازی کاری اجتناب گردد و اقدامات یکپارچه ای در این مناطق صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی استان اشراف کافی به مناطق سیل زده دارند و نباید منتظر دستورات مقامات کشوری باشند بلکه باید در حد توان خود برای جبران خسارات وارده کوشش نمایند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: وام هایی بدون بیمه در گذشته به مردم پرداخت می شد که این موجب هدررفت آنها شده و نباید این اشتباه مجدداً تکرار گردد.

این مسئول اضافه نمود: وزارتخانه تمایل به ایجاد اشتغال عمومی و فعالیت های جمعی دارد و برای افرادی که برای پاکسازی مزارع، راه های دسترسی و اصلاح مسیل ها اقدام کردند حقوق 100 روزه پرداخت خواهد نمود.

منصوری از پرداخت بیمه بیکاری به مدت سه ماه به افراد مناطق سیل زده اطلاع داد و مطرح نمود: البته این علاوه بر استمرار پرداخت بیمه بیکاری های گذشته است. همچنین محدودیت رسته برای دریافت تسهیلات روستایی و عشایری نیز برطرف می گردد.

منصوری از پرداخت و تأمین 500 میلیارد ریال تسهیلات به مناطق سیل زده اطلاع داد و با بیان اینکه کوشش می گردد این مبلغ به همراه 100 هزار میلیارد ریال مصوبه قبلی به زودی به لرستان تخصیص داده گردد، یادآور شد: مردم نیز باید در روند بازسازی و احیای زندگی خود مشارکت داشته باشند و روش های یاری خیران همچون دادن وجه نقد به سیل زدگان شایسته مردم لرستان نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 196

به "سند مشاغل به روزرسانی گردد، بیمه بیکاری برای افراد سیل زده پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند مشاغل به روزرسانی گردد، بیمه بیکاری برای افراد سیل زده پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید