شفاف سازی جمع آوری اطلاعات در کروم

به گزارش سبزا، قانون جدید گوگل توسعه دهندگان افزونه های کروم را مجبور می نماید موارد استفاده از اطلاعات کاربران را اعلام نمایند.

شفاف سازی جمع آوری اطلاعات در کروم

طبق قانونی جدید از ژانویه 2021 میلادی توسعه دهندگان افزونه هایی که در فروشگاه کروم عرضه می شوند باید موارد استفاده خود از اطلاعات کاربران را اعلام نمایند.

قانون جدید گوگل آنها را ملزم می نماید نوع اطلاعات جمع آوری شده (مانند اطلاعات استفاده از سرویس یا شناسه های شخصی) را شرح دهند. علاوه بر آن توسعه دهندگان افزونه ها باید نسبت به رعایت سیاست جدید نیز تعهد دهند که فروش اطلاعات به شرکت های طرف سوم، اجازه استفاده از اطلاعات برای مقاصد غیر مرتبط و اتکا به اطلاعات برای کنترل اعتبار فرد و پولشویی را منع می نماید.

توسعه دهندگان افزونه ها می توانند از هم اکنون بیانیه شفاف سازی شده خود را اعلام نمایند. البته تا 18 ژانویه 2021 میلادی این بیانیه ها در فروشگاه کروم نمایش داده نمی شوند. در صورت ارائه نشدن بیانیه، گوگل برای توسعه دهندگان پیغام هشدار ارسال می نماید.

البته چنین قانونی لزوما بازدارنده نیست و افزونه های مخرب می توانند به راحتی اطلاعات جمع آوری شده را گزارش ننمایند. اما توسعه دهندگان خاطی به محض شناسایی از فروشگاه کروم اخراج می شوند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1281

به "شفاف سازی جمع آوری اطلاعات در کروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفاف سازی جمع آوری اطلاعات در کروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید