شورای امنیت روسیه: بعضی اقدامات غربی ها تهدیدی برای امنیت ملی ماست

به گزارش سبزا، سخنگوی شورای امنیت روسیه، از جمله اولویت های اصلی فعالیت این ارگان را، علاوه بر تروریسم بین المللی، مقابله با کوشش های بعضی کشورهای غربی در بی ثبات کردن اوضاع داخلی، از جمله با استفاده از انقلاب رنگی در این کشور نامید.

شورای امنیت روسیه: بعضی اقدامات غربی ها تهدیدی برای امنیت ملی ماست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، یوگنی آنوشین سخنگوی شورای امنیت روسیه اظهار داشت، مقابله موثر با تهدیدات مربوط به تروریسم، جنایات سازمان یافته و سیاست بعضی کشورهای غربی در بی ثبات کردن اوضاع داخلی در روسیه، از جمله با استفاده از انقلاب رنگین، از اولویت های اصلی این ارگان است.

لازم به یادآوری است که شورای امنیت روسیه امروز، پنج شنبه بیست و نهمین سالگرد تأسیس خود را گرامی می دارد. این ارگان مهم در عرصه تأمین امنیت ملی روسیه در تاریخ سوم ماه ژوئن سال 1992 به دستور ولادیمیر پوتین ایجاد شد. شورای امنیت روسیه بطور مرتب و هفتگی و به ریاست شخص ولادیمیر پوتین نشست داشته و در جریان آن، مسائل مهم داخلی و خارجی مرتبط با امنیت ملی روسیه مورد بحث و آنالیز قرار گرفته و رئیس جمهوری روسیه دستورات لازم در مورد پیگیری اقدامات ضروری در این جهت گیری ها را به اعضای دائم این شورا می دهد.

در این رابطه، سخنگوی شورای امنیت روسیه یادآور شد: هماهنگی اقدامات وزارت خانه های مختلفی که در در جهت گیری به سمت خنثی سازی تهدیدات و چالش های مربوط به امنیت ملی کشور فعالیت دارند، اهمیت بسیار زیادی برای شورای امنیت دارد. این تهدیدها و چالش ها می توانند هم جنبه داخلی داشته و هم منشاء خارجی داشته داشته باشند که مهمترین اولویت ها مربوط به فعالیت های تروریستی و اقدامات افراط گرایانه، جنایات سازمان یافته و حتی اقدامات بعضی کشورهای غربی است که در جهت آسیب رساندن به حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه، بی ثبات کردن اوضاع داخلی در این کشور، از جمله با استفاده از راه اندازی انقلاب رنگین جهت گیری شده است.

آنوشین همچنین کار به منظور تأمین امنیت مالی روسیه در شرایطی که تهدیدات داخلی و خارجی حاکمیت مالی و بطور کلی منافع ملی کشور را در معرض خطر قرار داده، از دیگر عرصه های فعالیت شورای امنیت روسیه است. به گفته وی، علاوه بر اینها، فراهم سازی کلیه اقدامات برای افزایش توان رزمی نیروهای مسلح روسیه برای دفاع از کشور نیز در حوزه کاری شورای امنیت است.

سخنگوی شورای امنیت روسیه اضافه نمود: شورای امنیت همچنین توجه خاصی به شکل گیری سیاست دولتی در منطقه قطب شمال، توسعه سیبری و شرق دور ، پیشرفت های علمی، فنی و آموزشی و همچنین حل و فصل مسائل مربوط به محیط زیست در تمامی مناطق فدرال روسیه دارد و تصمیمات کلی در این عرصه ها برعهده شورای امنیت است.

چند روز قبل نیکولای پاتروشییف دبیر شورای امنیت روسیه نیز اظهار داشت که نسخه قبلی راه حل امنیت ملی این کشور توانسته بطور قابل اطمینانی از روسیه در برابر تهدیدات موجود دفاع کند و اقتصاد کشور پایداری و توانایی خود برای مقابله با اعمال فشارهای خارجی را به خوبی اثبات نموده است. به گفته وی، در پیش نویس نسخه جدید راه حل امنیت ملی روسیه نیز این نکته در نظر گرفته شده که به اقدامات غیردوستانه کشورهای خارجی، حتی با استفاده از تدابیر نظامی و مالی معین پاسخ داده گردد.

راه حل امنیت ملی روسیه هر شش سال یکبار و با توجه به چالش های جدید در عرصه جهانی اصلاح می گردد و تهیه و آماده سازی سند جدید در این زمینه حدود یک سال است که جریان دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1612

به "شورای امنیت روسیه: بعضی اقدامات غربی ها تهدیدی برای امنیت ملی ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت روسیه: بعضی اقدامات غربی ها تهدیدی برای امنیت ملی ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید