طرز تهیه سالاد کیپرز ایتالیایی؛ پیش غذایی خوشمزه و خاص

به گزارش سبزا، امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد کیپرز ایتالیایی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد کیپرز ایتالیایی؛ پیش غذایی خوشمزه و خاص

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

سالاد کپرس یا کاپرس یکی از انواع سالاد های ساده و مجذوب نماینده ایتالیایی است. در گویش محلی به نام کیپرز (گویش ایتالیایی) خوانده می گردد. این سالاد مربوط به منطقه ای در جنوب ایتالیا و نزدیک ناپل به نام کَپری است. سالاد کیپرز متشکل از پنیر موزارلا تازه، گوجه فرنگی، ریحان شیرین، ادویه و روغن زیتون می باشد. این سالاد دستور تهیه بسیار آسانی دارد و نوع چینش آن در ظرف غذا به طور سنتی یک برش گوجه فرنگی، برشی از پنیر و ریحان است که بواسطه روغن زیتون و نمک آن ها را طعم دار می نمایند.

رنگ بندی این غذای ایتالیایی هم همچون پیتزا مارگاریتا نشانی از رنگ بندی پرچم ایتالیا دارد. تنوع سالاد کپرس بسیار فراوان است بطوری که بعضی در تهیه این سالاد از زیتون، کاهو و سرکه بالزامیک هم استفاده می نمایند.

مواد لازم

گوجه فرنگی 4 عدد

پنیر موزارلا 250 گرم

ریحان تازه به اندازه لازم

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک اختیاری

نمک و فلفل به اندازه لازم

مراحل تهیه:

مرحله اول:

در تهیه این سالاد به غیر از مواد اولیه اصلی، سبزیجات و بعلاوه چاشنی های دیگری هم می توانید برای طعم دهی بهره ببرید. برای هر چه بهتر شدن این سالاد کمی سرکه بالزامیک را بجوشانید و در تهیه سالاد کیپرز از آن بهره ببرید.

مرحله دوم:

گوجه فرنگی ها را بصورت حلقه برش دهید. پنیر موزارلا هم همانطور؛ سپس به ترتیب یک برش گوجه فرنگی، پنیر موزارلا، برگ ریحان را در ظرفی مناسب بگذارید. کمی ادویه (نمک و فلفل) به سالاد بزنید. در آخر به سالاد روغن زیتون و یک تا دو قاشق سرکه بالزامیک به دلخواه اضافه کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1707

به "طرز تهیه سالاد کیپرز ایتالیایی؛ پیش غذایی خوشمزه و خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد کیپرز ایتالیایی؛ پیش غذایی خوشمزه و خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید