طرز تهیه متبل ؛ پیش غذای لبنانی خوشمزه و لذیذ

به گزارش سبزا، متبل نام یک غذای لبنانی با پایه بادمجان است که معمولاً به عنوان پیش غذا سرو می گردد. طرز تهیه متبل بادمجان، این غذای عربی گیاهی، بسیار ساده و سریع است.

طرز تهیه متبل ؛ پیش غذای لبنانی خوشمزه و لذیذ

خبرنگاران | سرویس آشپزی - متبل یک غذای لبنانی بسیار خوشمزه است. این غذا با بادمجان درست می گردد و غالبا به عنوان پیش غذا سرو می گردد. شما می توانید از این پیش غذا در مهمانی های خود نیز بهره ببرید، زیرا در عین سبک و خوشمزه بودن روش تهیه بسیار ساده ای دارد و شما با گذاشتن وقت کمی می توانید یک پیش غذای بسیار جذاب برای مهمان هایتان آماده کنید. برای خوشمزه تر شدن این غذا خوب است از مواد تازه برای درست کردن آن بهره ببرید. در این متن قصد داریم طرز تهیه متبل لبنانی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید!

طرز تهیه متبل بادمجان عربی

مواد لازممقدار
بادمجان3 عدد
سیر2 حبه
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
ارده کنجد4 قاشق غذاخوری
ماست چکیده2 قاشق غذاخوری
مغز گردو آسیاب شده3 قاشق غذاخوری
آبلیمو (دلخواه)1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

دستور تهیه متبل لبنانی خوشمزه و اصیل

  • در ابتدا بادمجان ها را روی زغال، روی گاز یا در فر کبابی (تنوری) کنید. سپس پوست بادمجان ها را گرفته و آن ها را با گوشت کوب به خوبی بکوبید.
  • سیر را له نموده و آن را به بادمجان های تنوری له شده اضافه کنید.
  • ماست چیکده، ارده کنجد، روغن زیتون و گردوهای آسیاب شده را به مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در حین هم زدن مواد، نمک و فلفل سیاه را نیز به آن اضافه کنید. در این مرحله می توانید مقداری آبلیمو نیز به مواد اضافه کنید.
  • متبل شما حاضر است! روی آن کمی روغن زیتون بریزید و نوش جان کنید!

نکته: برای اینکه پوست بادمجان به راحتی جدا گردد، پس از آنکه بادمجان ها را کبابی کردید آن را درون کیسه ای قرار دهید، در کیسه را ببندید و چند دقیقه منتظر بمانید تا درون کیسه بخار جمع گردد. سپس در کیسه را باز کنید و پوست بادمجان ها را به راحتی بگیرید بدون اینکه گوشت بادمجان از آن جدا گردد.

نکته: روش دیگری نیز برای تهیه سریع متبل وجود دارد و آن این است که تمام این مواد اولیه را با هم درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا با هم میکس شوند و سپس روی آن روغن زیتون بریزید.

سخن پایانی

متبل یک پیش غذای لبنانی بسیار خوشمزه و ساده است. این غذا به سادگی و در زمان کوتاهی حاضر می گردد و برای استفاده در مهمانی ها بسیار مناسب است. حمص نیز غذای لبنانی محبوب دیگری است که آن هم گیاهی بوده و معمولاً به عنوان پیش غذا سرو می گردد. اگر علاقه دارید طرز تهیه حمص را نیز یاد بگیرید، خواندن مطلب طرز تهیه حمص با نخود (پیش غذای خوشمزه لبنانی) را به شما توصیه می کنیم.

شما تا به حال متبل یا حمص را امتحان نموده اید؟ چه غذای لبنانی دیگری هست که دوست دارید طرز تهیه آن را یاد بگیرید؟ اگر از این دستور پخت برای تهیه متبل استفاده کردید، حتماً نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1632

به "طرز تهیه متبل ؛ پیش غذای لبنانی خوشمزه و لذیذ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه متبل ؛ پیش غذای لبنانی خوشمزه و لذیذ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید