طرز تهیه پودینگ خرما، دسر خوشمزه و مقوی

به گزارش سبزا، خبرنگارانـ دسر ها پای ثابت مهمانی ها و یکی از اصلی ترین منو های خوشمزه رستوران ها هستند. دسر ها معمولاً پس از غذا سرو می شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن ها به هضم بهتر غذا یاری می نماید. پودینگ یا پادینگ نوعی دسر لطیف است که از شیر و شکر تهیه می گردد و برای این که دارای غلظت باشند، معمولا به آن نشاسته، پودر ژلاتین و یا آرد گندم اضافه می نمایند. پودینگ ها در طعم های گوناگونی مانند پودینگ وانیلی، میوه ای، زعفرانی، شکلاتی و... تهیه می شوند و هر کدام طرفدارن ویژه خود را دارند.

طرز تهیه پودینگ خرما، دسر خوشمزه و مقوی

به گزارش خبرنگاران، پودینگ خرما یکی از انواع پودینگ هاست که به علت داشتن شکلات خرما بسیار مقوی است و طعم دلچسبی دارد. پودینگ معمولا به صورت نیمه آماده در سوپر مارکت ها موجود است؛ ولی شما می توانید با این دستور پخت آسان در منزل پودینگی خوشمزه، مقوی و سالم را تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه پودینگ خرما همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه پودینگ تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه پودینگ خرما

خرما بدون هسته: 10 عدد

شیر: 2 لیوان

آرد سفید قنادی: دو و نیم قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت: دو و نیم قاشق غذاخوری

شکر: 2 قاشق غذاخوری

کره: 1 قاشق غذاخوری

گلاب: 1 قاشق غذاخوری

نکات مربوط به مواد اولیه

1 ـ نکات مربوط به نشاسته ذرت

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت بعلاوه بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسر ها و غذا ها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می توانید در بسته بندی های بهداشتی از فروشگاه های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

2 ـ نکات مربوط به گلاب

همانطور که می دانیم گلاب عصاره خوشبوی گل محمدی است که مرغوب ترین نوع آن در شهر های کاشان و میمند فارس تهیه می گردد. امروز در همه فروشگاه ها و سوپر مارکت ها شیشه های گلاب را در اشکال و با نام های تجاری گوناگون می بینیم که بسیاری از آن ها خالص نیستند و عطر و بوی گلاب اصیل را ندارند. گلاب اصل بوی گل محمدی می دهد و شما بوی ترشیدگی از آن استشمام نمی کنید. رنگ گلاب اصل شفاف، روشن و بدون رسوب است. گلاب اصل بعلاوه طعمی سنگین و مایل به تلخی دارد؛ پس هنگام خرید گلاب به این مسئله توجه داشته باشید.

طرز تهیه پودینگ خرما

1 ـ برای آغاز کار خرما را همراه با سه تا چهار قاشق شیر داخل دستگاه مخلوط کن بریزید و یک دقیقه بزنید تا کاملا میکس و یکدست گردد.

2 ـ داخل یک قابلمه مناسب آرد سفید و نشاسته ذرت را با شیر مخلوط کنید تا حل گردد و حالت گلوله ای نداشته باشد؛ سپس این مخلوط را روی حرارت میانه اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا کم کم به غلظت برسد و خودش را بگیرد.

3 ـ در این مرحله خرمای میکس شده را همراه با شکر، کره و گلاب به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید و بعد از اینکه مایه پودینگ از اطراف آغاز به جوش ریز کرد، اجاق گاز را خاموش کنید. پودینگ آماده را را داخل ظرف سرو بریزید و به مدت 3 ساعت داخل یخچال بگذارید تا ببندد و خنک گردد. پودینگ خرمای خوشمزه شما به همین راحتی آماده سرو است، نوش جان.

نکته

برای تهیه پودینگ خرما می توانید از هر نوع رطب و یا خرما که دوست دارید، بهره ببرید.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2109

به "طرز تهیه پودینگ خرما، دسر خوشمزه و مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پودینگ خرما، دسر خوشمزه و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید