عزیزی: عزیزی خادم فکر نمی کرد ناگهان همه علیه او شوند، سرباز قهرمان کسی است که در مرز با جانش بازی می نماید

به گزارش سبزا، پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: عزیزی خادم فکرش را هم نمی کرد که در عرض یک سال کسانی که به او رأی داده اند، علیه اش شوند.

عزیزی: عزیزی خادم فکر نمی کرد ناگهان همه علیه او شوند، سرباز قهرمان کسی است که در مرز با جانش بازی می نماید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از مشهد مقدس، خداداد عزیزی در جمع خبرنگاران درباره حضورش در مرنام خیریه گفت: از این اتفاقات معمولاً در فوتبال مشهد نمی افتد! در جاهای دیگر هم به ندرت تورنمنتی در سنین 9 و 10 سال برگزار می گردد. به نظرم هم برای آموزشگاه ها و هم بچه ها و خانواده های شان مجذوب نمایندهیت دارد، چون در سن یادگیری قرار دارند و برای شان خیلی مجذوب نماینده است که در مسابقات شرکت نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد: این مسابقات با همت شهرداری و هیئت فوتبال برگزار شده است. خوشحالم یکسری از دوستان اینجا هستند. بادامکی و تیموریان هم با بچه های شان از آموزشگاه های شان آمده اند. بچه های آموزشگاه ما هم حضور دارند و سه تیم هم از حاشیه شهر آمدند که این مجذوب نمایندهیت را بیشتر می نماید. یک عده از بچه های حاشیه شهر هم که شاید شانس حضور در آموزشگاه های فوتبال را ندارند، حضور داشتند.

عزیزی ضمن تشکر از احسان عسگری مدیرعامل آموزشگاه تیمش، مطرح نمود: واقعاً بچه هایی که در حاشیه شهر هستند، توانمندی زیادی دارند. ما از قبل گفته بودیم یک عده را بورسیه می کنیم و از آنها استفاده خواهیم کرد. ما گفتیم که یاری می کنیم آنها هزینه ای پرداخت ننمایند. این اتفاق کار جالبی است که در فوتبال ما کمتر می افتد.

وی درباره اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال، توضیح داد: فکر کنم کودتایی اتفاق افتاده است. نمی دانم چرا شرح نمی دهند که دلایل این موضوع چه بوده است؟ من هم نمی دانم که چه شد یک دفعه کن فیکون شد! عزیزی خادم فکر نمی کرد چنین اتفاقی برایش بیفتد. ناگهان دوستانش که یک سال پیش برای او رأی جمع می کردند همه علیه او شدند و وی را انداختند. از این اتفاقات در فوتبال هست. آقایانی که به فوتبال می آیند و فوتبالی نیستند حواس شان باشد این جایگاه خیلی لرزان است. فکر می کنم از همه بیشتر برای عزیزی خادم این جایگاه لرزان بود، چون در دوره ریاست او تیم با برترین شرایط به جام جهانی رفت، اما در عرض یک هفته تصمیم گرفتند خیلی راحت برکنارش نمایند. من بابت این موضع خیلی متعجب شدم و فکر می کنم که این اتفاق، اتفاق نادری بود که در فوتبال ما رخ داد و همه علیه او وارد عمل شدند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان اعلام کرد: به نظر من عزیزی خادم کسی را برای خودش نگه نداشت. فوتبال ما متأسفانه فوتبال زد و بند و لابی است. علی دایی نزدیک به 10، 15 سال قبل گفت در فوتبال ما هر کس لابی اش قوی تر باشد راحت تر کارش را انجام می دهد. این موضوع در بحث سرمربیگری فوتبال بود، ولی الان در بحث فدراسیون هم همین اتفاق می افتد. فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم در مجمع چه اتفاقی می افتد. آنجا هم هر کس لابی اش قوی تر باشد می تواند کاری انجام دهد. طبیعتاً الان عزیزی خادم دنبال لابی گری است که رأی مجمع را جمع کند. دشمنان او هم از این طرف دارند این کار را می نمایند. در نهایت چه اتفاقی می افتد، واقعاً نمی دانم!

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه در آستانه جام جهانی قرار داریم این موضوع لطمه ای به تیم ملی وارد نمی نماید؟، گفت: این موضوع به تغییرات فدراسیون ربطی ندارد. تغییرات فدراسیون بحث مدیریتی است و به بحث فوتبال و فنی ربطی ندارد. به نظرم اسکوچیچ نتیجه گرفته است و کنار گذاشتن او کمال بی معرفتی است. فدراسیون فوتبال اینقدر پول ندارد که بتواند یک مربی بزرگ بیاورد. به نظرم اسکوچیچ به تیم ملی می تواند یاری بکند، اما کنار گذاشتن عزیزی خادم نشان داد در فوتبال ما هر لحظه می تواند هر اتفاقی بیفتد.

عزیزی درباره شرایط تیم پدیده مطرح نمود: این تیم شرایط خوبی نداشت. بازی پنجم یا ششم پدیده در دور رفت بود که در برنامه ای گفتم این تیم اصلاً شانس ندارد. هر تیمی با توجه به مهره هایش معلوم است چه دارد و چه ندارد. یک عده ای ناراحت شدند و من شنیدم گفتند که این تیم می ماند و دهم می گردد و یک رقمی می گردد، اما الان سه رقمی است! من فکر می کنم این تیم شانسی ندارد. متأسفم که مسئولان و مدیران بی فکری کردند و این تیم را تحویل دادند. متأسفانه مسئولان ما نسبت به فوتبال یا میلی ندارند که کاری انجام بدهند یا اینکه واقعاً توانایی اش را ندارند. ما می توانستیم یک تیم لیگ یکی بگیریم. ما سنگ آهن خاف را داریم. چرا از آن استفاده نمی کنیم؟ چرا اصفهانی ها از سپاهان و اهوازی ها از فولاد استفاده می نمایند؟ چرا ما نمی توانیم؟ ما فولاد نیشابور را داریم، ایران خودروی خراسان هست، سنگ آهن خاف هست، اما متأسفانه استفاده ای از آنها نمی گردد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص بحث بازیکنان سرباز هم گفت: جو فوتبال متأسفانه فوتبالی نیست و از جو فنی خارج شده و وارد فضاهای جنگ شده است. هر تیمی هم که می بازد بلافاصله شکایت می نماید. یک موقع این رسم بود زمان ما. می گفتند بازیکن تقلبی دارند، بازیکن سرباز دارند و ... . الان دوباره ما به 30 سال قبل برگشتیم که مرتب دنبال توجیه هستیم. بازی داخل زمین است، در خصوص بازیکن گابنی گل گهر، یک تیم شکست خورد، دیگر اعتراض و شکایت برای چیست؟! این اتفاقاتی که در فوتبال ما می افتد جالب نیست. همه علیه هم هستند و همه از هم شاکی، چه در فضای مجازی و چه در جاهای دیگر. اینها کثیفی های فوتبال است که رو شده. ما نمی دانیم به کجا می رویم. من سرباز بودم که در ابومسلم بازی می کردم، اما یک تیم به نام فتح درست شد که پرونده ما را به تهران بردند و من سرباز فتح شدم. آن زمان هم این مسائل بود. ما چیزی به نام سرباز قهرمان نداریم. سربازان قهرمان کسانی هستند که در لب مرز با جان شان بازی می نمایند.

وی در پاسخ به اینکه آیا راهکاری وجود دارد که فوتبالیست ها در اوج فوتبال شان مسئله سربازی شان را حل نمایند، اعلام کرد: من نمی دانم در جهان قضیه سربازی چگونه است. بازیکنی می آید در تیم پدیده مشهد یا در ابومسلم از نونهالان و نوجوانان آغاز می نماید می رسد به سن بلوغ و یک فوتبالیست تاپ می گردد. تمام هزینه هایش را هم ابومسلم می دهد بعد یک تیم نظامی او را می برد. این خیلی مسخره است. سرباز هم باشد، ربطی ندارد. این همه سال ابومسلم زحمت کشیده است الان یک تیم نظامی این بازیکن را ببرد؟! این یعنی چه؟! از لحاظ قراردادی بازیکنان سرباز الان نابود هستند. حسین مهربان قراردادش یک میلیارد و 600 تومان است. آنجا (تیمی که در آن دوران خدمتش را می گذراند) 10 میلیون می گیرد، هر جایی که هست. رقمش خیلی فرق دارد. این به فوتبال فنی و حرفه ای نمی خورد. یک انسان عادی حتماً باید خدمت برود. این جزو قانون است و هیچکس هم این را نهی نمی نماید، اما در خصوص اینکه به چه شکلی او را ببرند از لحاظ فوتبالی خیلی سؤال است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1970

به "عزیزی: عزیزی خادم فکر نمی کرد ناگهان همه علیه او شوند، سرباز قهرمان کسی است که در مرز با جانش بازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزیزی: عزیزی خادم فکر نمی کرد ناگهان همه علیه او شوند، سرباز قهرمان کسی است که در مرز با جانش بازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید