فناوری تصویربرداری نوری از مغز با توسعه 20 طرح پژوهشی توسعه می یابد

به گزارش سبزا، توسعه ابزار های مطالعه علوم اعصاب شناختی با حمایت از 20 طرح فناورانه و پژوهشی این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

فناوری تصویربرداری نوری از مغز با توسعه 20 طرح پژوهشی توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، توسعه ابزار های مطالعه علوم اعصاب شناختی با حمایت از 20 طرح فناورانه و پژوهشی این حوزه در دستور کار قرار گرفته است. این گروه از پژوهشگران، استادان دانشگاه های برتر کشور و فعالان فناور حوزه علوم اعصاب شناختی، لیزر و پلاسما شکل گرفته است که فعالیت­های پژوهشی خود را در مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی آغاز کرده اند.

در فرآیند بررسی و تصویب طرح های پژوهشی، معیار های مختلفی مانند مورد نیاز بودن طرح، جامعیت و کارآمدی در توسعه مرز های دانش و کمک به درمان عارضه ها مد نظر قرار می گیرد و طرح های تصویب شده، ضمن حمایت مادی، از پشتیبانی برای توسعه بازار، ثبت پتنت، ساخت نمونه اولیه و اخذ استاندارد ها برای استفاده برخوردار می شود.

ارائه خدمات آزمایشگاهی

با توجه به تلاش­های این گروه تحقیقاتی در 5 سال گذشته، هم اکنون محققان حوزه علوم اعصاب شناختی کشور می­توانند از خدمات آزمایشگاهی تخصصی این گروه نظیر تصویربرداری نوری از مغز با روش سیگنال ذاتی، تصویربرداری نوری از مغز با روش استفاده از رنگدانه های حساس به ولتاژ، تصویربرداری نوری با روش اسپکل لیزری و ارائه خدمات محدودی با میکروسکوپ لیزری هم کانونی و میکروسکوپ نوری با تابش طرح دار بهره ببرند.

بهره­برداری از این تجهیزات و خدمات، بخشی از برون داد های گروه پیشران نورواپتیک است و با تکمیل طرح­های در حال اجرای زیرمجموعه این گروه، در سال 1401 علاوه بر بهره­برداری کامل­تر از خدمات و تجهیزات پیش بینی شده، صادرات محصولات ساخته شده به کمک مرکز همکاری­های تحول و پیشرفت صورت می گیرد.

هدف ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای این طرح های پژوهشی، دستیابی به فناوری یا خدمات تعیین شناختی برای جامعه است.

دستاورد های یک طرح پژوهشی پس از تصویب، پیوسته از نزدیک دنبال می شود و در صورتی که در راستای اهداف ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی پیشرفت داشته باشد، حمایت از آن تا زمان رسیدن به فناوری و خدمات شناختی ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1874

به "فناوری تصویربرداری نوری از مغز با توسعه 20 طرح پژوهشی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری تصویربرداری نوری از مغز با توسعه 20 طرح پژوهشی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید