فیلادلفیا؛ اتفاقی عجیب و غریب در یک چشمه در زمان عبور قطار زیرزمینی

به گزارش سبزا، ژانت اشلمن با یک چیدمان هنری نو در پارک دل ورث فیلادلفیا، صحنه ای جادویی و منحصر به فرد را به وجود آورده است. برای جزئیات بیشتر در این مقاله با ما بخوانید.

فیلادلفیا؛ اتفاقی عجیب و غریب در یک چشمه در زمان عبور قطار زیرزمینی

دل ورث پارک (Dilworth Park)، واقع در گوشه غربی تالار شهر فیلادلفیا، با میزبانی از یک کافه، چمن های پرپشت و گیاهان درختی ایده آل، یک فضای سرزنده و شاداب است. یکی از ویژگی های برجسته این پارک که توجه زیادی از سمت مردم را به این نقطه مرکزی شهر می کشاند، چشمه دل ورث پارک است.

در فصل تابستان، شهروندان فیلادلفیا و گردشگران برای خنک شدن از آن استفاده می نمایند و در فصل زمستان، این چشمه تبدیل به رینگ اسکیت روی یخ می گردد. اما امروز، این چشمه حتی متمایزتر شده است.

یک چیدمان هنری نو به صورت دائمی در این محل افتتاح شده است که در زمان عبور قطار از زیر این چشمه با فوران مه از زمین و نورپردازی بینظیر، هر بیننده ای را به سمت خود می کشاند.

این کار هنری مخصوص و ویژه با نام پالس (Pulse) به وسیله ژانت اشلمن (Janet Echelman)، هنرمند شناخته شده برای اثر مجسمه های متحرکی که مرزهای هوایی شهری را تغییر شکل می دهند، خلق شده است.

این چیدمان با الهام از تاریخ میدان مرکزی به عنوان قطب حمل و نقل و آب فیلادلفیا، الگوهای مترو و خطوط ترابری که در زیر چشمه بهم پیوسته اند را دنبال می نماید.

با حرکت وسایل نقلیه در زیر زمین، هاله های 1.2 متری (4 فوتی) رنگارنگی از مه پودری در سراسر سطح چشمه حرکت و خطوط حمل و نقلی که بیش از 70 هزار مسافر را هر روز به این نقطه می آورند را دنبال می نمایند.

این مه فرار از آب فیلتر و صاف شده درست و سپس وارد پروژه نوری این هنرمند خلاق می گردد؛ بنابراین بچه ها شما می توانند با خیال راحت و در امنیت در اینجا بازی نمایند.

ژانت اشلمن گفت:

من احساس کردم که آب برترین ماده برای سخن گفتن از تاریخ این مکان است. اولین سیستم شهری آبی آمریکا در سال 1801 بعلاوه اولین چشمه عمومی این سرزمین و مجسمه ای بر فراز آن، در این نقطه ساخته شده است. من بعلاوه می خواستم این محل تبدیل به جایی برای سرگرمی گردد و راهی برای شناخت شهرتان! هنر من درست مانند یک اشعه ایکس زنده از سیستم گردش خون شهر است.

اولین فاز پروژه هنری پالس در ماه سپتامبر در گوشه شمالی چشمه روی خطوط ترابری مترو (خط سبط مترو) افتتاح شد و قرار است دو بخش دیگر آن که الگوی حرکتی مارکت-فرانکفورد (Market-Frankford)، خط آبی و برود استریت (Broad Street)، خط نارنجی مترو را دنبال می نمایند به زودی تکمیل شوند.

ژانت اشلمن و تیم وی برای تنظیم دقیق و امتحان مکانیزم های دستگاه ها که نورپردازی ال ای دی رنگارنگ اثر و مه متحرک را فراهم می نمایند و بعلاوه تنطیم آن ها برای نور روز و ساعات شب با شهرداری منطقه مرکز شهر و تیم طراحی پارک دل ورث، همکاری نزدیکی داشتند.

رنگ مرتبط به هر خط مترو با ترکیب چندین رنگ مجزا از نور با الهام از نقاشی های مارک روتکو (نقاش اکسپرسیونیست انتزاعی آمریکایی و لیتوانیایی تبار) ایجاد شده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1967

به "فیلادلفیا؛ اتفاقی عجیب و غریب در یک چشمه در زمان عبور قطار زیرزمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلادلفیا؛ اتفاقی عجیب و غریب در یک چشمه در زمان عبور قطار زیرزمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید