لایحه مجازات برای توهین به سرود ملی چین در هنگ کنگ تصویب شد

به گزارش سبزا، مجلس هنگ کنگ علی رغم تجمع معترضان برای بر هم زدن رأی گیری، لایحه مجازات سه سال حبس برای توهین به سرود ملی چین را به تصویب رساند.

لایحه مجازات برای توهین به سرود ملی چین در هنگ کنگ تصویب شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قانون گذاران هنگ کنگ، روز پنجشنبه لایحه مجازات برای توهین به سرود ملی چین در این منطقه خودمختار را به تصویب رساندند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه ال بی سی نیوز، هنگام تصویب این قانون، شماری از معترضان هنگ کنگ کوشش کردند با ورود به ساختمان مجلس، جلسه رأی گیری را بر هم بزنند.

معترضان می گویند این قانون حق آزادی بیان و دیگر حقوقی را که این منطقه خودمختار از آن بهره مند است به خطر می اندازد.

با این حال اکثریت قانون گذاران هنگ کنگ که حامی تسلط چین بر این منطقه خودمختار هستند معتقدند تصویب این قانون بسیار ضروری و نشانه احترام شهروندان هنگ کنگی به سرود ملی چین محسوب می گردد.

بر اساس قانونی که امروز به تصویب رسید، توهین به سرود ملی چین سه سال زندان و تا 50 هزار دلار هنگ کنگ جریمه نقدی (حدود 6 هزار دلار آمریکا) را به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر این، چین لایحه امنیت ملی را به مجلس هنگ کنگ پیشنهاد نموده است که با واکنش معترضان هنگ کنگی روبرو شده است.

سال گذشته نیز لایحه دیگری با عنوان لایحه استراد مجرمین به چین با مخالفت این معترضان روبرو شد. با وجود لغو آنالیز این لایحه از سوی فرماندار هنگ کنگ معترضان به حضور در خیابان ها ادامه داده و خواهان جدایی کامل این منطقه از چین شدند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 993

به "لایحه مجازات برای توهین به سرود ملی چین در هنگ کنگ تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه مجازات برای توهین به سرود ملی چین در هنگ کنگ تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید