مذاکرات گروه کاری کره جنوبی و ایران درباره وجوه مسدود شده تهران

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام نمود که این کشور و ایران رایزنی هایی را در سطح کاری انجام داده اند تا راه های حل و فصل اختلافات چند ساله بر سر دارایی های تهران را که تحت تحریم های آمریکا مسدود شده اند، بررسی کنند.

مذاکرات گروه کاری کره جنوبی و ایران درباره وجوه مسدود شده تهران

در همین رابطه و در حالی که مذاکرات وین برای برچیدن تحریم ها در حال انجام است، بانکداران ایرانی و مقامات شرکت ملی نفت و وزارت نفت به کره جنوبی سفر کرده اند تا با دیدار با مقامات دولتی و مسئولان شرکتی کره جنوبی درباره مسائل اقتصادی معلق مانده مصاحبه کنند.

یونهاپ در ادامه نوشت که در این دیدار دو روزه از روز سه شنبه آغاز شده است، دو طرف درباره گزینه های پرداخت دقیق و امکان از سرگیری تجارت نفت به منظور آماده سازی برای کاهش احتاقتصادی تحریم های آمریکا برضد ایران مصاحبه کردند.

ایران که دارای چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان است، تأمین کننده اصلی نفت کره جنوبی بوده و کالاهای کره ای مانند تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی و قطعات خودرو را وارد می کند.

بر اساس داده های انجمن تجارت بین المللی کره، کره جنوبی در سال 2017 به ارزش 7.8 میلیارد دلار نفت از ایران وارد کرده است، اما از سال 2019 به دلیل تحریم های ایالات متحده که صادرات نفت جمهوری اسلامی را ممنوع کرد، خرید از ایران را متوقف کرده و مبالغ خریدهای مذکور را پرداخت نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1954

به "مذاکرات گروه کاری کره جنوبی و ایران درباره وجوه مسدود شده تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات گروه کاری کره جنوبی و ایران درباره وجوه مسدود شده تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید