مفتح: دولت لایحه متمم بودجه 1400 را تقدیم مجلس کند

به گزارش سبزا، تسنیم نوشت: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به انتها منابع مصرفی بودجه 1400 گفت: لایحه متمم بودجه 1400 باید از سوی دولت تقدیم مجلس گردد.

مفتح: دولت لایحه متمم بودجه 1400 را تقدیم مجلس کند

محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که با توجه به سرانجام منابع مصرفی بودجه 1400، هنوز متممی از سوی دولت به مجلس نرسیده است گفت: اگر بودجه قرار است نتیجه ای مثبت داشته باشد، بایستی از سوی دولت ارائه گردد.

وی اضافه نمود: لایحه مقدم بر طرح است چون دولت مسئول اجرا بوده و محدودیت ها را می داند و بدنه کارشناسی قوی در خدمت دارد. در مورد بودجه، این اتفاق باید به نحو احسن رخ دهد چراکه قاعدتاً باید از سوی دولت تقدیم گردد.

مفتح از عدم توازن منابع و مصارف بودجه 1400 سخن گفت و اضافه نمود: باید از نظر منابع تقویت شویم ولی توازن روی کاغذ، با یکسری مفروضات همراه بود ولی امروز که نیمی از سال را گذرانده ایم، احتمالاتی که برای تأمین عایدی در نظر بود، محقق نشده و دولت با مسائل عدیده در حوزه عایدی روبه رو است.

دولت روحانی هم تخصیص ها را انجام داد و لذا فضای بازی در دست دولت نیست که روی هزینه ها اقدامی جدی صورت دهد و صرفاً شاید متمم بودجه از سوی دولت ارائه گردد که تا کنون چیزی قدیم مجلس نشده.

مفتح بعلاوه به وظایف دیگر کمیسیون برنامه وبودجه اشاره نمود و گفت: در سال سرانجامی اجرای برنامه ششم هستیم و باید منتظر بمانیم تا ببینیم برنامه هفتم چگونه تدوین خواهد شد.

وی ادامه داد: از نظر زمان بندی حداقل باید 6 ماه دیگر برنامه ششم تمدید گردد؛ آن هم به شرطی مؤثر است که لایحه برنامه هفتم از سوی دولت به مجلس تقدیم گردد و ما در شش ماه نخست 1401 آن را آنالیز و تصویب کنیم.

مفتح گفت: در صورت تحقق این طرح، برنامه ششم تا سرانجام شهریور 1401 تمدید می گردد. بعلاوه دولت باید آغاز به جمع آوری اطلاعات بودجه 1401 کند و بخشنامه ها را صادر نماید. سازمان برنامه وبودجه باید درخواست ها را تلفیق نموده و تا 15 آذر لایحه بودجه 1401 باید تقدیم مجلس گردد.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1771

به "مفتح: دولت لایحه متمم بودجه 1400 را تقدیم مجلس کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مفتح: دولت لایحه متمم بودجه 1400 را تقدیم مجلس کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید