نیروهای آمریکایی از آلمان به کجا می فرایند؟

به گزارش سبزا، ایسنا نوشت: به دنبال انتشار اخباری از برنامه دونالد ترامپ برای خارج سازی هزاران نیرو از آلمان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خاطرنشان کرد، این نیروها احتمالا راهی اقیانوسیه می شوند.

نیروهای آمریکایی از آلمان به کجا می فرایند؟

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ 15 ژوئن از تصمیم خود برای کاهش شمار نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به میزان 10 هزار تن اطلاع داد، مگر اینکه برلین به تعهدات اقتصادی خود به ناتو عمل کند. از تمام کشورهای عضو ناتو انتظار می رود -اما الزامی وجود ندارد- که دست کم دو درصد از فراوری ناخالص داخلی خودشان را روی تدابیر دفاعی هزینه نمایند. آلمان سال گذشته 1.4 درصد از فراوری ناخالص داخلی خود را به امور نظامی اختصاص داد.

با اجرای تصمیم ترامپ، حدود 25 هزار نیرو در آلمان باقی می مانند. با این حال، ژنرال جفری هاریگیان، فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در اروپا 18 ژوئن تاکید نمود که او هیچ نوع اطلاعات خاصی در رابطه با استقرار دوباره نیروها دریافت نکرده است.

در همین حال رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا یکشنبه در مطلبی برای وال استریت ژورنال، با دفاع از این تصمیم، استقرار نیروها به سبک جنگ سرد در کشورهایی مانند آلمان را تا حدی منسوخ توصیف کرد. به گفته او، این نیروها در عوض، دوباره در پایگاه های آمریکا در اقیانوسیه مستقر می شوند تا احتمالا از آن ها برای رویارویی با چین استفاده گردد.

اوبراین نوشت: انتظار می رود هزاران نیرو در هند-اقیانوسیه که آمریکا حضور نظامی در گوآم، هاوایی، آلاسکا، ژاپن و همچنین استقرارهایی در مکان هایی نظیر استرالیا دارد، دوباره استقرار یابند. در آن عرصه، آمریکایی ها و متحدانشان با مهمترین چالش ژئوپولتیکی از زمان انتها جنگ سرد روبرو هستند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 996

به "نیروهای آمریکایی از آلمان به کجا می فرایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای آمریکایی از آلمان به کجا می فرایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید