واکنش نماینده مجلس به ایرادهای شورای نگهبان بر طرح مالیات بر خانه های خالی

به گزارش سبزا، سخنگوی کمیسیون مالی مجلس گفت: مطمئن هستیم هزینه خالی نگه داشتن خانه ها تا حدی که امکان پذیر بوده، بالا رفته است بخشی از این خانه های خالی به بازار عرضه می گردد و بالاخره اثر خود را در بازار، دارد.

واکنش نماینده مجلس به ایرادهای شورای نگهبان بر طرح مالیات بر خانه های خالی

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از برنا، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون مالی مجلس، درباره ایرادات شورای نگهبان بر طرح مالیات بر خانه های خالی گفت: اغلب موارد مطرح شده از سوی شورای نگهبان، از جنس ابهام بود.

ابهامات در جلسه کمیسیون مالی در هفته گذشته مورد آنالیز نهاده شد، اعضای شورای نگهبان و مرکز پژوهش های شورای نگهبان در جلسه، حضور داشتند، پس از مطرح شدن ابهامات و ایرادات در جمع بندی اجرا شده، نظر شورای نگهبان در خصوص طرح مالیات بر خانه های خالی جلب شده است. طرح مالیات بر خانه های خالی، روز یکشنبه در دستور کار کمیسیون است.

او ادامه داد: ایرادات شورای نگهبان با حضور اعضای شورا و کارشناسان مرکز پژوهش های شورای نگهبان آنالیز شد. در مجموع پرونده خانه های خالی جمع شده است. همچنین موارد مطرح شده برطرف ابهام شده و برای تایید نهایی و ابلاغ، آماده است.

او در رابطه با دور زدن این طرح و تخلف بعضی بنگاه های املاکی مبنی بر تبانی با مالکین و ارایه کد رهگیری به آنها اضافه نمود: اصلا کد رهگیری کافی نیست باید کد ملی سرپرست خانوار و کدپستی منزل داده گردد، یعنی یا مالک بگوید من خودم در این خانه سکونت دارم و یا بگوید خانه را اجاره دادم. با کد رهگیری مساله منتفی نمی گردد حتما باید کد ملی سرپرست خانوار، ثبت شده باشد.

او ادامه داد: ممکن است افرادی برای سوءاستفاده، کد ملی خود را در اختیار بنگاه قرار دهند که از نگاه قانون و قانونگذار کد ملی هایی قابل قبول است که در خصوص سرپرستان خانوارها صدق کند، یعنی کد ملی هر کسی قابل پذیرش نیست.

اگر کسی کدملی اش به عنوان اجاره ثبت شده باشد، دیگر نمی تواند در جایی دیگر، کد ملی خود را ثبت کند، یعنی یک فرد نمی تواند چند خانه را به اجاره خود، در بیاورد. تا جایی که امکان پذیر بوده این مراحل، در قانون پیش بینی شده است ولی هیچ کسی ادعا نمی کند که قانونی، قابل دور زدن نیست و همه منافذ بسته شده است ابداً چنین ادعایی مطرح نیست.

سخنگوی کمیسیون مالی عنوان کرد: مطمئن هستیم هزینه خالی نگه داشتن خانه ها تا حدی که امکان پذیر بوده، بالا رفته بخشی از این خانه های خالی به بازار عرضه می گردد و بالاخره اثر خود را در بازار، دارد.

او در پاسخ به این سوال که برای کسانی که این قانون را دور می زنند یا تخلفی می نمایند آیا مجازاتی در این طرح دیده شده است، بیان نمود: قرار نیست در هر ماده قانونی، دوباره بیایند، تخلفات و پیگیری ها و دستگاه حل اختلاف را آنالیز و تعیین نمایند. این یک ماده از موارد ماده 54 قانون مالیات های مستقیم است، در مواد دیگر قانونی، بحث تخلفات پیش بینی شده که همان جا هم رسیدگی نماینده و مجازات هایش و غیره درج شده و همان جا هم، اجرا می گردد.

نماینده مردم اصفهان در رابطه با ایراد مجدد شورای نگهبان به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی گفت: ایرادات به کمیسیون رسیده و در نوبت است، طرح ها متعددی در نوبت آنالیز کمیسیون داریم، تا به امروز جلسه ای در این رابطه برگزار نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1097

به "واکنش نماینده مجلس به ایرادهای شورای نگهبان بر طرح مالیات بر خانه های خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نماینده مجلس به ایرادهای شورای نگهبان بر طرح مالیات بر خانه های خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید