چرا موهای من همواره خشک و شکننده است؟

به گزارش سبزا، موهای سالم درخشان به نظر می رسند اما موهای خشک اغلب کدر و مات هستند. مشکل موهای خشک و شکننده، فراتر از مات بودن است. افراد با این نوع موها، اغلب باید با موهاش خشک و شکننده خود کلنجار بروند.

چرا موهای من همواره خشک و شکننده است؟

عوامل مختلفی ممکن است به موهای خشک و شنماینده شدن مو منجر گردد. علت اصلی این مشکل، کمبود رطوبت است. خشکی مو به این علت رخ می دهد که آبرسانی کافی انجام نداده اید. علاوه بر این، پروتئین ناکافی یا حالت دادن مو با حرارت زیاد از دیگر دلایل خشک شدن مو است. زمانی که موهای شما ناسالم یا آسیب دیده باشد، احتمال خشک و شنماینده شدن آن بیشتر است.

خوشبختانه سالن زیبایی سعادت آباد می تواند برنامه های درمانی و برترین محصولات را برای موهای خشک شما داشته باشد. به این ترتیب، می توانید اقدامات لازم برای بازگرداندن رطوبت و سلامت به موهای خود را به راحتی انجام دهید.

با این حال این مقاله یک راهنمای دقیق برای یاری به مدیریت موهای خشک و شنماینده شما است.

علت شماره 1: مو به رطوبت احتیاج دارد

کمبود رطوبت منجر به خشکی و شنماینده شدن موها می گردد.

رطوبت موهای شما را هیدراته نگه می دارد و به آنها اجازه می دهد قوی و انعطاف پذیر بمانند. بدون آبرسانی کافی، موهای شما مستعد شکستگی می شوند. بعلاوه اگر موهای تان خشک گردد، ممکن است علائم آزاردهنده ای مانند گره خوردن، دو شاخه شدن و موخوره را تجربه کنید.

مرطوب کردن موهای خشک لازم است. برای این منظور به روتین مراقبت از موهای تان، نرم نماینده های با شستشو و بدون احتیاج به شستشو را اضافه کنید..

علت شماره 2: موهای آسیب دیده از گرما

سشوار، اتو مو و بابلیس ابزارهای ضروری برای حالت دادن به مو هستند. اما استفاده بیش از حد از این وسایل، می تواند به سلامت موهای شما آسیب برساند.

اگر استفاده از این ابزارها را محدود نموده اید و همچنان موهای تان خشک و شنماینده است، مطمئن شوید که تنظیمات دمای دستگاه تان خیلی بالا نباشد. علاوه بر این، قبل از استفاده از وسایل حرارتی برای مو، از اسپری های محافظ حرارت، بهره ببرید.

علت شماره 3: شستشوی زیاد با شامپو

شامپو پوست سر را تمیز نموده و چربی اضافی را از بین می برد. مانند هرچیز دیگری، برای اندازه استفاده از شامپو نیز محدودیتی وجود دارد. استفاده بیش از حد از شامپو، روغن های طبیعی سر را از بین می برد و موهای شما را خشک می نماید.

راه چاره این مشکل نیز استفاده از شامپوهایی است که برای موهای خشک طراحی و فراوری شده اند.

بعلاوه اگر موهای خشکی دارید، سعی کنید استفاده از شامپو را به یک روز در میان کاهش دهید.

علت شماره 4: مو به پروتئین احتیاج دارد

پروتئین بخش ضروری موهای سالم است. پروتئین، تارهای مو را تقویت می نماید و از شکستن آنها جلوگیری می نماید. وقتی پروتئین کافی مصرف نمی کنید، موهای شما خشک و شنماینده می شوند. کمبود پروتئین بعلاوه باعث نازک شدن موهای شما می گردد و آن ها را مستعد شکستن کند.

موهای ما حاوی پروتئین های متعددی است که برای حفظ سلامتی به تغذیه احتیاج دارند. پس مطمئن شوید که حتما پروتئین های زیر در رژیم غذایی تان وجود دارند یا برای دریافت این پروتئین ها حتما به سالن زیبایی ولنجک مراجعه کنید:

  • فلز روی: روی نقش اساسی در تشکیل پروتئین در موهای ما دارد. اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی و آجیل سرشار از روی هستند.
  • پروتئین: پروتئین برای حفظ سلامت مو لازم است. گوشت بدون چربی، آجیل، لوبیا و پنیر را در رژیم غذایی تان بگنجانید.
  • ویتامین A: ویتامین A مسئول رشد سلولی است. هویج، سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه ای قرمز و اسفناج بخورید.
  • آهن: کمبود آهن طیفی از عوارض جانبی برای بدن به همراه دارد که یکی از آن ها خشک وش نماینده شدن موهای شماست. دانه ها، آجیل و اسفناج به خون شما یاری می نمایند تا اکسیژن را به سلول های موی شما منتقل کند.
  • بیوتین: کمبود بیوتین (ویتامین b7) منجر به خشکی و نازک شدن موها می گردد. بیوتین در غذاهایی مانند تخم مرغ، قارچ، جگر، حبوبات، آجیل و دانه ها وجود دارد.

علت شماره 5: دما و رطوبت

دمای زیاد یا رطوبت کم باعث خشک شدن سریع تر موها می گردد. می توانید با استفاده از روسری، کلاه و ... از موهای تان در برابر هوای اطراف، محافظت کنید.

بعلاوه محصولاتی مثل نرم نماینده ها و روغن ها می توانند رطوبت مو را حفظ نمایند.

علت شماره 6: شرایط سلامتی

موهای خشک و شنماینده ممکن است نشانه یک مشکل پزشکی زمینه ای باشد.

اگر مشکل کم کاری تیروئید دارید احتمالا بیشتر از دیگران با مشکل خشکی مو روبرو می شوید. بعلاوه هیپوپاراتیروئیدیسم زمانی ظاهر می گردد که بدن شما دچار کمبود کلسیم گردد و این مشکل نیز باعث شنمایندگی موها می گردد.

اختلال خوردن نیز می تواند منجر به خشک و شنماینده شدن مو گردد. بی اشتهایی یا پرخوری عصبی هر دو مضر هستند.

علت شماره 7: روتین مراقبت از مو

برای خلاص شدن از شر موهای خشک و شنماینده، روتین مراقبت از موی خود را تغییر دهید. یک شامپو و نرم نماینده خاص برای موهای خشک تان خریداری کنید و بهره ببرید. از محصولات آرایشی با خواص آبرسانی مانند روغن آرگان و نارگیل بهره ببرید. استفاده از سالن زیبایی نیاوران نیز می تواند در این زمینه به شما یاری کند.

یک سالن زیبایی حرفه ای انتخاب کنید

اگر می خواهید خشکی موهای تان را رفع کنید، مطمئن شوید که روتین مراقبت موی خوبی دارید یا آرایشگرتان حرفه ای است. انتخاب یک سالن زیبایی خوب که بتواند شنمایندگی موهای شما را رفع کند و باعث خشک شدن موهای تان نگردد، اهمیت زیادی دارد. پس مهم است که یک سالن خوب انتخاب کنید.

سالن زیبایی

سالن زیبایی ما در سراسر تهران شعبه دارد. ما با ارائه خدمات زیبایی به یاری برترین مواد، به شما یاری می کنیم تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید. مواد باکیفیت مورداستفاده ما، نه تنها موهای شما را خشک، شنماینده و وز نمی نماید، بلکه در طراوت بخشیدن و نرم کردن موهای تان نیز نقش به سزایی دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2179

به "چرا موهای من همواره خشک و شکننده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا موهای من همواره خشک و شکننده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید