ژیمناستیک مازندران در جهت ترقی

به گزارش سبزا، شهرام سوادکوهی - ساری - خبرنگار: ژیمناستیک یکی از ورزش های پایه به شمار می آید که هرچند در جامعه مانند رشته های فوتبال، کشتی و والیبال هوادار ندارد، اما اهمیتش به حدی است که اگر رونق و پیشرفت در آن جدی گرفته نشود، پیامدهای منفی آن در سایر رشته های ورزشی نیز دیده خواهد شد.

ژیمناستیک مازندران در جهت ترقی

در مازندران که یکی از استان های پیشتاز مدال آوری و قهرمانی است، اهمیت تقویت ورزش های پایه مانند ژیمناستیک بسیار بیشتر است. اقبال عمومی جامعه مازندران به ورزش ژیمناستیک نشان می دهد که توجه به ورزش پایه در خانواده های مازندرانی نسبت به سایر استان های کشور بیشتر است.

رئیس هیات ژیمناستیک مازندران با بیان این که رشته ژیمناستیک در استان در راستا رو به رشدی نهاده شده است، گفت: آمارهای فدراسیون ژیمناستیک نشان می دهد که مازندران در سال 1397 برترین استان از نظر استقبال افراد برای حضور در باشگاه های ژیمناستیک بود و رتبه اول ورزشکاران بیمه شده هیات های ژیمناستیک کشور را به دست آورد.

علیرضا خویی اظهار کرد: این میزان استقبال می طلبد که زیرساخت ها و شرایط برای توسعه این رشته در استان نیز فراهم گردد. به همین منظور در طول سال برنامه های آموزشی مختلفی در حوزه مربیگری و داوری برای فعالان این رشته برگزار می گردد. وی با اشاره به فعالیت مناسب هیات ژیمناستیک مازندران در برگزاری دوره های آموزشی مختلف اضافه نمود: آخرین اقدام صورت گرفته برگزاری کلاس داوری درجه 3 ترامپولین بود که به میزبانی هیات ژیمناستیک استان در مجموعه ورزشی داراب ساری برگزار گردید. در این دوره 3 روزه که از 16 مرداد شروع شده بود، 26 نفر از استان های خراسان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی و مازندران شرکت کردند. به این افراد زیر نظر مجید موسوی مربی و داور بین المللی پس از گذراندن 3 مرحله آزمون تئوری و عملی و کسب نمره قبولی، مدرک داوری درجه 3 توسط فدراسیون ژیمناستیک اعطا می گردد.

رئیس هیات ژیمناستیک مازندران با اشاره به کسب رتبه برتر توسط هیات ژیمناستیک استان در سال های 1396 و 1397 بین هیات های استانی کشور، بیان کرد: تمرکز هیات بر آموزش و همچنین ساماندهی فعالیت ورزشکاران سبب شده که این هیات ورزشی صندلی ویژه ای در کشور به دست بیاورد.

خویی بر ضرورت پرورش مربیان در رشته های زیرمجموعه ژیمناستیک تاکید نمود و گفت: برگزاری کلاس مربیگری نیز از دیگر اقدامات این هیات است. انتها فروردین سال جاری کلاس مربیگری درجه 3 ترامپولین نیز توسط این هیات برای 25 مربی زن و مرد در خانه ژیمناستیک ساری برگزار گردید تا مربیان با نکات علمی و تئوری روز این رشته آشنا شوند.

وی بیان کرد: خانواده ها در سال های اخیر از اهمیت این رشته در تندرستی فرزندان خود بیشتر مطلع شده اند به همین دلیل توجهشان به این رشته مهیج و جذاب بیشتر شده است. کوشش هیات ژیمناستیک مازندران بر این است که با برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای سطح کیفی باشگاه ها، افراد علاقه مند به ویژه رده های سنی پایه بیشتر به باشگاه های ژیمناستیک جذب شوند. تحقق این هدف هم به کشف استعدادهای ورزشی برای ورود به عرصه قهرمانی یاری می نماید و هم در بالا رفتن ضریب سلامت جامعه اثرگذار است.

این مسئول از کوشش برای گسترش زیرساخت های ژیمناستیک در استان اطلاع داد و گفت: باتوجه به این که مازندران قطب ژیمناستیک کشور به شمار می آید، یکی از اهداف مهم این هیات تاسیس آموزشگاه تخصصی ژیمناستیک شمال کشور است که پیگیر اجرای آن هستیم. اخیرا این طرح را نزد دکتر یوسف نژاد نماینده ساری و میاندورود و نایب رئیس کمیسیون ورزش مجلس مطرح کردیم. مورد استقبال ایشان نهاده شد و وی بیان کرد که آمادگی دارد تا به هر شکلی برای اجرایی شدن این طرح همکاری کند. خویی اضافه نمود: امیدواریم که با همکاری همه مسئولان این طرح را بتوانیم در استان اجرایی کنیم تا پشتوانه سازی در ژیمناستیک مازندران و ورزش قهرمانی در گستره بیشتری انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 291

به "ژیمناستیک مازندران در جهت ترقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژیمناستیک مازندران در جهت ترقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید