40 پروژه جمعیت هلال احمر در کشور افتتاح می گردد

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر پیوندی بعداز ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مجموعه امدادی، فرهنگی و ورزشی هلال احمر رفسنجان گفت: این پروژه سه هزار و 200 مترمربع مرکز امدادی فرهنگی ورزشی است که سال های سال به دلایلی به اتمام نرسیده بود که اکنون می تواند منشا خیر و برکت باشد و فرصتی باشد نشاط اجتماعی را از این طریق در جامعه گسترش دهیم.

40 پروژه جمعیت هلال احمر در کشور افتتاح می گردد

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه یکی از وظایفی که جمعیت هلال احمر بر اساس اصول هفتگانه ای که دارد ایجاد نشاط، امید محبت و صلح و دوستی است، یادآور شد: گسترش چنین فضاهایی یاری می نماید که نشاط را در جوانان و همه مردم ایجاد کنیم تا بتوانیم با این طریق به آرمان ها و آرزوهای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و همه کسانی که تلاش کردند به 40 سالگی انقلاب برسیم نزدیک شویم.

پیوندی تأکید کرد: رفاقت، دوستی و همدلی و همراهی همه می تواند امید و نشاط ایجاد کند و جمعیت هلال احمر وظیفه خود می داند در همه زمان ها در کنار مردم باشد و با تمام قوا و اعتباراتش وسط میدان می آید.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه اظهار کرد: سال جاری هدفی در جمعیت هلال احمر طراحی کردیم که 40 پروژه بزرگ و کوچک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح کنیم که امروز کلید آغاز این چهل پروژه در رفسنجان عملیاتی شده و تا دهه فجر در نقاط مختلف کشور مابقی پروژه ها افتتاح می گردد.

پیوندی بیان داشت: برای برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب این پروژه ها شور وشوقی برای مردم ایجاد می نماید.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان این مطلب که سومین ارگان بعد از آستان قدس و سازمان اوقاف هستیم که وقفیات مردم را به جمعیت واگذار کردند، توضیح داد: تلاش است که این وقفیات طبق خواسته واقف در جهت برطرف مسائل مردم به کار گرفته گردد.

پیوندی ابراز کرد: نیمی از موقوفات هلال احمر در کشور در رفسنجان وجود دارد که اعتبار و افتخار بزرگی برای مردم این شهرستان است و حاکی از روحیه نیکوکاری، نوعدوستی و صلح طلبی است.

وی ادامه داد: در استان کرمان و شهر رفسنجان کارهای بسیار زیادی انجام گرفته اما تا ایده ها و آرمان ها فاصله داریم باید بکوشید در تمام قسمت ها در حوزه جوانان، داوطلبان و امداد و نجات تلاش و تلاش بیشتری انجام داد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هیچ نقطه از کشورمان مصون از حوادث طبیعی نیست و زلزله سردسته این حوادث است، توضیح داد: استان کرمان منطقه زلزله خیزی است زلزله بم در 15 سال پیش خاطره غم انگیز برای ایران و حتی جهانیان بود که 35 هزار نفر مظلومانه زیر خاک مدفون شدند.

پیوندی توضیح داد: باید کاری کنیم و آمادگی داشته باشیم که با ناسازگاری طبیعت مقابله کنیم. دوهدف باید دنبال کنیم اول اینکه ما به عنوان جمعیت از لجستیک و اقلام امدادی در خانه های هلال بی احتیاج شویم و این اقلام را تأمین کنیم چون امدادرسانی باید از پایین به بالا برود از بالا به پایین زمان بر است و نمی تواند لحظات اول به یاری مردم بشتابد و اقلام امدادی باید به اندازه کافی باشد.

وی اضافه کرد: اگر پول بسیار زیادی داشته باشیم به همه جا چادر، ماشین امداد و نجات و ...بدهیم نمی توانیم حوادث را آن گونه که ضروری است پوشش دهی کنیم بلکه آموزش همگانی باید توسعه یابد تا عموم مردم بتوانند با حوادث به خوبی برخورد نمایند تا آسیب کمتری ببینند.

پیوندی ادامه داد: امدادگر ما اگر هم بخواهد به سرعت بیاید حتما زمان و سرعت می خواهد و گاهی امدادرسانی غیرممکن است اما الان که فرصت داریم همه دستگاه ها با یک نگاه جدی به آموزش نگاه کنیم و نسبت به آموزش اهتمام بورزیم گسترش آموزش عمومی فصل جدیدی برای تلاش و تلاش ما خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 119

به "40 پروژه جمعیت هلال احمر در کشور افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 پروژه جمعیت هلال احمر در کشور افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید