ترامپ شرایط اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید کرد

به گزارش سبزا، رئیس جمهور آمریکا در اطلاعیه ای خطاب به کنگره این کشور، شرایط اضطراری ملی در قبال لبنان را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

ترامپ شرایط اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اطلاعیه ای خطاب به کنگره این کشور از تمدید شرایط اضطراری ملی در قبال لبنان تا تاریخ اول آگوست 2021 (دهم مرداد 1400) خبر داد.

دونالد ترامپ در این اطلاعیه که در پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید نیز منتشر شده، از آنچه تداوم انتقال سلاح از ایران به حزب الله لبنان خوانده، به عنوان یکی از دلایلی که باعث شده است وی تصمیم به تمدید شرایط اضطراری ملی در قبال لبنان بگیرد، نام برده است.

رئیس جمهور آمریکا در این اطلاعیه مدعی شده است که دست یافتن حزب الله به سلاح های پیشرفته تر باعث تضعیف حاکمیت ملی لبنان می شود، به بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در منطقه دامن می زند و همچنان یک تهدید غیرمعمول و خارق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا محسوب می شود.

دولت آمریکا در سال 2007 طی فرمان اجرایی 13441 اقدام به اعلام شرایط اضطراری ملی در قبال دولت لبنان کرد و از آن زمان تا به امروز هر سال آن را تمدید کرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1085

به "ترامپ شرایط اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ شرایط اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید