توصیه هایی برای داشتن روز کاری موثر با بهره وری بالا

به گزارش سبزا، مهم ترین و کلیدی ترین عامل برای افزایش بهره وری، بیش از هرچیز دیگری، داشتن برنامه ریزی و منظم بودن در محل کار است.

بدون توجه به اصل منظم بودن در محل کار، سایر ترفند های مرتبط با ارتقای بهره وری، آنچنان که باید، مفید و تاثیر گذار نیست. با استفاده از تکنیک های زیر می توانید استاد و مالک بی چون و چرای وقت خود باشید و روز های کاری پربازده و فوق العاده ای را رقم بزنید. با خبرنگاران همراه باشید.

توصیه هایی برای داشتن روز کاری موثر با بهره وری بالا
  • برای فعالیت ها و ارتباطاتی که تاثیر بیشتری بر پیروزیت تان دارند، برنامه ریزی دقی ق تری داشته باشید و زمان بیشتری را به آنها بدهید. برای رسیدن به عملکرد بهتر در این زمینه طراحی فهرست اولویت های کاری و ضرب الاجل ها تاثیر بسزایی دارد. تصمیم گیری در مورد زمان آغاز و سرانجام هر کاری می تواند به منظم تر شدن شما کمک شایانی کند.
  • به گونه ای برنامه ریزی کنید که حداقل 50 درصد زمان خود را صرف فعالیت ها و تفکراتی کنید که بخش عمده نتایج و دستاوردهای مثبت تان را موجب شده اند. بازی کردن با برگ های برنده باعث برنده شدن دوباره شما می شود.
  • همیشه یک برنامه زمانی مکتوب و مدون داشته و از تمام افکار، گفت وگوها و فعالیت های مهم خود طی هر هفته یادداشت بردارید.این کار شما را در مورد اندازه فعالیت ها و عملکرد هفتگی تان آگاه تر می سازد و شما از این طریق دریافته که وقت ارزشمندتان را به چه صورت صرف کرده و چه نتایجی را رقم زده اید. با داشتن چنین برنامه و یادداشت هایی است که اندازه هدررفتن زمان شما مشخص شده و می توان برای به حداقل رساندن آن عمل کرد.
  • برای تمام ساعات کاری تان برنامه ریزی انجام داده و از تمام دقایق آن نهایت استفاده را ببرید، چراکه همین دقایق هستند که ساعات و روزهای کاری پیروز تان را رقم خواهند زد.
  • در زمان هایی که سرتان خیلی شلوغ است و زمان هایی که اوج کاری تان به شمار میرود، علامت لطفا مزاحم نشوید را روی در دفتر کارتان نصب کنید. در مورد انجام این کار هیچ تردید و تعارفی نداشته باشید و هیچ کس را از این مساله مستثنی نکنید چراکه همین وقفه و مزاحمت هاست که شما را از رسیدن به پیروزیت هایتان دور می نماید.
  • همیشه 30 دقیقه نخست هر روز کاری تان را صرف برنامه ریزی و هدف گذاری فعالیت های همان روز کنید و تا زمان تکمیل فرآیند برنامه ریزی، اقدامات اجرایی تان را آغاز نکنید. فراموش نکنید که مهم ترین زمان در هر روز کاری تان همان دقایقی است که شما دارید برای آن روز برنامه ریزی انجام می دهید.
  • پنج دقیقه قبل از هرگونه فعالیت و تماس کاری با دیگران به روشنی تصمیم گرفته که در آن روز می خواهید چه نتایجی را به دست بیاورید. این کار به شما امکان داده تا قبل از آغاز هر کاری تصویری روشن و عینی از پیروزیت هایی که قرار است، کسب کنید، ترسیم کنید.
  • تاثیرگذاری منفی رسانه های اجتماعی و همگانی بر فعالیت های کاری تان را از طریق اعمال مدیریت هدفمند و دقیق بر آنها به حداقل برسانید، بدون اینکه به کاربرد های مثبت و مولد آنها بر کارتان خدشه ای وارد شود.
  • با اراده ای قوی و مصمم سیاست عدم پاسخگویی به تماس های تلفنی بی موقع و ایمیل های ناخواسته و ناگهانی را به مرحله اجرا درآورید. تلفن ها و پیامک های متعدد و بی خاصیت بخش عمده ای از توجه و تمرکز شما را از بین خواهند برد و شما را از اهدافتان دور می کند. در عوض در هر روز زمان محدود و مشخصی را به پاسخگویی به تماس های تلفنی و ایمیل ها و پیامک ها اختصاص دهید.
  • همیشه به یاد داشته باشید که رسیدن به همه اهداف و آرمان هایتان امری امکان پذیر نیست، بنابراین باید با رویکردی نسبی گرایانه با واقعیت ها برخورد کرد و از ایده آل گرایی افراطی اجتناب کرد و در همه حال و در هر شرایطی از کاری که در حال انجامش هستید، لذت ببرید و شاد باشید چراکه این شادی و لذت از کار کلید به ثمر نشستن برنامه ریزی های کاری تان محسوب می شود.با این همه باید دانست که اگر شما خود را در اوج قله پیروزیت کاری و در بهترین مرتبه ممکن احساس می کنید، بدانید که عامل اصلی تمام پیروزیت ها و پیشرفت های شما در این واقعیت ساده پنهان بوده که شما از آنچه که انجام می دهید، لذت برده و در محیط کارتان شاد هستید و به عبارت بهتر، عاشق کارتان بودن موجب به حداکثر رسیدن بهره وری و بازدهی شما شده است.اما آیا فقط شاد بودن است که موجب افزایش بهره وری می شود یا اینکه با افزایش بهره وری کار، احساس شاد بودن نیز بالا می رود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که تاثیر مثبت و سازنده دو عامل شادی و بهره وری برهم، رابطه ای دوسویه و علت و معلولی است.
منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1972

به "توصیه هایی برای داشتن روز کاری موثر با بهره وری بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای داشتن روز کاری موثر با بهره وری بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید