صادرات محصولات هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه به کشورهای اروپایی و آمریکایی

به گزارش سبزا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز شنبه 17 آبان ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا بر بازارهای داخلی و خارجی تأثیر گذاشته، اما از ابتدای امسال تا به امروز بیش از پنج میلیارد ریال صنایع دستی این شهرستان به سایر کشورها صادر شده است.

صادرات محصولات هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه به کشورهای اروپایی و آمریکایی

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

او ادامه داد: محصولات صنایع دستی صادرشده مربوط به هنرمندان علی اسپلانی و نرگس قائمی در رشته خراطی چوب، ناهید مؤذن و محمد حیدری در رشته تولیدات نمدی، رسول نیکو زاده و سعیده مهدی زاده در رشته تولیدات چرمی، ابراهیم مختاری و محمدحسین علیدوست در رشته تراش سنگ های قیمتی و فاطمه حیدری در رشته سفال و لعاب است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اعلام کرد: تربت حیدریه بیش از 1500 هنرمند و صنعتگر دارد که در رشته های مختلف صنایع دستی فعال هستند.

تربت حیدریه در فاصله 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است و دارای 320 جاذبه گردشگری است. 52 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1248

به "صادرات محصولات هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه به کشورهای اروپایی و آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات محصولات هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه به کشورهای اروپایی و آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید