موانع سیاسی برای عضویت ایران در ⁧‫سازمان شانگهای‬⁩ برداشته شده است

به گزارش سبزا، دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که موانع سیاسی برای عضویت ایران در ⁧‫سازمان شانگهای‬⁩ برداشته شده، گفت: با طی تشریفات فنی، عضویت ایران نهایی خواهد شد.

موانع سیاسی برای عضویت ایران در ⁧‫سازمان شانگهای‬⁩ برداشته شده است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیترش نوشت: ساعتی قبل در مصاحبه با دوست و همکارم جناب آقای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه تحولات افغانستان، سوریه و خلیج فارس را آنالیز کردیم.

وی اضافه نمود: خوشبختانه موانع سیاسی برای عضویت ایران در ⁧‫پیمان شانگهای‬⁩ برداشته شده و با طی تشریفات فنی، عضویت ایران نهایی خواهد شد.

گفتنی است، هیأت روسیه در جلسه تیرمان شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای اعلام نموده بود که این کشور خواهان تایید پیشنهاد ایران برای عضویت در این سازمان است.

به گزارش فارس، سازمان همکاری شانگهای در راستای همکاری های امنیتی، مالی و فرهنگی در سال 2001 به وسیله سران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان و با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه پایه گذاری شد.

مغولستان در سال 2004 و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال 2005 و بعد از آن هم بلاروس به اسم عضو ناظر به سازمان مذکور ملحق شدند. هند و پاکستان از تابستان 2016 به عضویت دائم این سازمان درآمدند.

در حال حاضر ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان را تشکیل می دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1704

به "موانع سیاسی برای عضویت ایران در ⁧‫سازمان شانگهای‬⁩ برداشته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع سیاسی برای عضویت ایران در ⁧‫سازمان شانگهای‬⁩ برداشته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید